View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Alle jeg vet om i den virkelige verden har aldri fått badtrip på hasj/weed.
Sure, du kan bli slått ut av Indica å bare ligge der å ikke orke noe, eller du kan røyke Sativa å få litt tankekjør, men det er ikke tripping.
Vis hele sitatet...
Man kan også spise alt for mye edibles og bli så fjern at tilstanden er skremmende lik din definisjon av tripping. Du undervurderer hvor psykoaktivt cannabis faktisk kan være.


Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Så i min dimensjon er det du sier ikke riktig, men mindre alle personer dere mener tripper på Cannabis har en sykdom eller er annerledes.
Bare fordi du tenker på ting i en annen tankegang enn du ellers ville gjort, tripper du ikke, når du tripper er du totalt vekke å ikke tilstede i denne "verden".
Vis hele sitatet...
Nå har jeg aldri påstått at mennesker som oppnår en tripaktig tilstandpå cannabis er syke eller anderledes, men at det å oppnå en slik tilstand på cannabis er ganske vanlig. Og det du kaller tripping er (slik jeg ser det) langt i fra umulig å oppnå med cannabis alene.


Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg tenker ikke på LSD eller derivatene når jeg sier ordet tripping heller, siden det er lagd for å kontrollere å bare 'griller' hjerne reseptorene som MDMA osv. Jeg tenker mere på stoffer som salvia divinorum/scopolamine/hyoscyamin/mandragora osv osv osv. (naturlige planter som forårsaker total bevissthets endring)
Vis hele sitatet...
Jeg nevnte LSD siden du oppfordret til å ta en stor dose psykedelika i feil setting for å oppleve en bad trip, men jeg stiller meg undrende til hva du mener med at det er lagd for å kontrollere og grille reseptorer.


Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men kansje vi har forskjellig syn på ordet "trip". Du har link til psychonautwiki i signaturen din, så du burde forstå hva jeg mener.
Vis hele sitatet...
Det er åpenbart at vi har en forskjellig forståelse av hva det vil si å trippe. Det er i seg selv ikke et problem, men det blir fort et når du fyrer løs som ibdet første innlegget uten å gjøre rede for hva du definerer som tripping.

Og når vi først er inne på psychonautwiki kan vi ta en titt på hvordan de beskriver en bad trip:
A bad trip can sometimes occur with other substances including cannabis and MDMA. They can manifest as a range of feelings such as anxiety, paranoia, the unshakeable sense of one's inevitable and imminent personal demise or states of unrelieved terror that they believe will persist after the substance's effects have worn off.
Vis hele sitatet...
Link

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Angående LSD MDMA,
Du kan få halliser/synsforvrenging/'patterns' av benzo derivater som Zopiclone å Imovane osv, du kan også få det av å se på ett mønster lenge nok, men du tripper ikke sånn jeg tenker tripping er ihvertfall.
Vis hele sitatet...
Man kan også få synsforstyrrelser av å være våken flere dager i strekk, men jeg har på følelsen at det ikke er ukjent for ditt vedkommende.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men vi kan være enig om å være uenig.
Vis hele sitatet...
Agreed.