View Single Post
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Jeg har sannsynligvis en del psykopatiske trekk.
Vis hele sitatet...
Hvilke da? Første to setninger i WP-artikkelen lyder «Psykopati er en personlighetsforstyrrelse kjennetegnet av affektive, mellommenneskelige og atferdsmessige symptomer. Disse symptomene inkluderer egosentrert tankegang, manipulerende atferd, overfladisk følelsesliv, manglende empati og ansvarsfølelse, dårlig atferdskontroll m.m.»

Tror du skal lete en god stund før du finner noen som kjenner seg igjen i null av disse.

Men jeg kan føle skyld og på at jeg er mindre verdt enn andre.
Vis hele sitatet...
Hmh. Følelsen er der, men det betyr ikke at den snakker sant. Hva er det som gjør at du føler at du er mindre verdt enn andre?

Akkurat nå føler jeg meg så lite verdt at jeg bare har lyst til å skade meg.. hatet mot meg selv er blitt så stort at jeg ikke fungerer i hverdagen.
Vis hele sitatet...
Hva om noen andre hadde fortalt deg lignende? Ville det virket riktig for deg at de skulle skadet seg selv?

Alt jeg vil er å isolere meg fra resten av verden, slippe å tenke.
Vis hele sitatet...
Den her tror jeg det er spesielt mange som kjenner på. Om det nå er en gang i blant, eller hele tiden

Jeg har kommet inn på dps da jeg har en del paranoide tanker. Men det er ikke dette jeg sliter mest med. Sliter mest med ting jeg har gjort tidligere.
Vis hele sitatet...
Se på deg da! Klarer å komme deg til DPS og greier! Kudos! Jammen er det mange som ikke kommer seg til det punktet

Om du ikke vil fortelle oss om hva du har gjort tidligere, har du noen andre du kan snakke om det med?

Er redd for å åpne meg for psykolog osv fordi da skjønner de hvor syk i hodet jeg er, og jeg er redd det bare vil bekrefte mine egne tanker om at jeg ikke fortjener å leve.
Vis hele sitatet...
Hva om du åpner med dette? At du forteller psykolog osv at du er redd for å åpne deg, fordi du er redd for at det bare vil bekrefte dine egne tanker om at du ikke fortjener å leve?

Det er godt mulig jeg er deprimert, men i så fall er depresjonen selvforskyldt.
Vis hele sitatet...
Betyr det at den er selvforskyldt at du fortjener den? Noen som var uforsiktige og dermed kuttet seg i fingeren var ansvarlig for det, men putter fortsatt på plaster

Om jeg skal gjette er det du har gjort tidligere noe som har påført andre mennesker smerte. Hjelper det dem at du har det jævlig?

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lengre, jeg føler meg så utenfor normalen at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg.
Vis hele sitatet...
Normalen altså. Virker så fin og forlokkende. Og vi passer ikke inn i den vage definisjonen alle sammen. Særlig her på forumet. Hva er det ved deg som er lengst unna normalen?

Jeg hører ikke til noe sted.. Beklager. Jeg VET at jeg syntes synd på meg selv.
Vis hele sitatet...
Det høres kanskje ut som en spøk, men kanskje du hører til på et sted der andre også føler at de ikke hører til noe sted?

Jeg bare takler ikke livet akkurat nå. Er det noen som har, eller har hatt det på samme måten?
Vis hele sitatet...
Da høres det ut som om det er på tide med noen medspillere

I ditt andre innlegg på forumet støtter du allerede en annen. Og som du støtter Duveitikkehvem, vil andre støtte deg

Måten vi føler oss på nå, er måten hjernen vår tror vi kommer til å føle oss resten av livet. This too shall pass