View Single Post
Sitat av Dictum Factum Vis innlegg
Captain Obvious here... Snakk med henne? VEt ikke om du har gjort det, da mener jeg en skikkelig sitt ned ved bordet å fortell.. Folk i slike situasjoner synes det er så vanskelig å ta det opp med hverandre (har jeg som 3de part opplevd). Så man løper bare rundt å legger alt under teppet.

Hvis hun vil fucke seg opp, selv etter at du som en som har store følelser (regner med det er gjensidig) og bare tenker på hennes beste forteller henne hva som er greia og at det ikke er helt stabilt å ruse seg til ville helvete inn i avhengighet, synes jeg du skal avslutte forholdet og se at det ikke kom noen vei. Så ser du 'a vel på gata om noen år.

En ting som kan være fint er å ikke snakke om å slutte tvert med en gang (misbrukere får noia av det), men heller trappe ned? Trappe ned sammen, begynn å tren hver gang hu føler hu trenger en linje, bedriv en fornuftig hobby. Bare for å få tankene over på noe annet enn rus! Hu rømmer vel fra ett eller annet?

Kanskje bare sofaslite med noen jointer er bedre? Hvis du fortsatt røyker da, så kan man komme langt med et "sunnere" alternativ i begynnelsen, selv om man bare skyver problemene videre.
Vis hele sitatet...
Jeg har vært akkurat der hun er så jeg veit godt at dette er vanskelig å snakke om. Har fortalt henne hvor mye rusen har ødelagt for meg og de rundt meg, men hun tar det ikke til seg... Planen var aldri å be henne om å slutte tvert, hun kan godt bruke rusmidler med måte.
Jeg bruker selv en gang iblant.. Etter at hun begynte med rusen så sier hun at uten rus så har så mye angst at hun ikke takler dagene og at hun er deprimert. Hadde aldri hørt hun nevne det at hun sleit med angst og depresjon før etter at hun hadde brukt rus en stund. Hun viste heller ingen tegn til psykiske problemer.
Før jeg begynte å ruse meg så var jeg verken deprimert eller sleit med angst, men så fort jeg ikke var ruset så var ikke livet verdt å leve. Ergo jeg bare fortsatte å ruse meg slik som hun gjør nå og det ble bare verre og verre. Jeg har skjønt nå at rusen bare er en midlertidig løsning, men det gjør ting mye verre i lengden. Hun klarer ikke å se det og det er det som er så synd.