View Single Post
Jeg har slitt med rusproblemer i flere år, men jeg har nesten klart å kutte ut rusen. Har brukt og vært avhengig av det meste... Det er ikke slik lenger at jeg trenger rus hver dag lenger og hvis jeg først ruser meg så klarer jeg å gi meg. Kan vell si det slik at jeg har fått et litt sunnere forhold til rus. Har blitt klar over hvor mye et jevnlig rusmisbruk ødelegger et menneske over tid.

Nå har det seg slik at jeg har funnet meg ei jente som jeg virkelig liker og fått følelser for, men over de siste månedene har hun begynt å bruke rusmidler. Det startet med amfetamin, men det tok ikke lang tid før hun hadde prøvd å røyke opium. Nå har det gått så langt at hun har injisert amfetamin og brukt GHB. Det har knapt gått 3 måneder siden hun først prøvde amfetamin og allerede nå så injiserer hun det. Har aldri nektet henne å bruke rusmidler så lenge hun ikke mister kontrollen, men hun har mistet kontroll og jeg veit ikke hva jeg skal gjøre? Jeg kan ikke være med en person som gradvis ødelegger seg selv mens jeg er tvunget til å stå ved sidelinjen å bare se på. Føler ikke at jeg bare kan forlate henne, er redd for at hvis jeg forlater henne så blir det bare mye verre. Men, hvordan kan jeg hjelpe en person som ikke vil slutte med rus eller i det minste prøve å roe ned litt? Er ikke akkurat det beste for meg heller at jeg er med en person som bruker det jeg prøver å ikke bruke. Jeg kommer ingen vei med at jeg ber henne om å velge mellom meg og rusen. Har selv vært akkurat der hun er og jeg valgte rusen fremfor alt annet. De fleste vennene hun har veit ikke at hun ruser seg og det gjør heller ikke familien, men kanskje de burde få vite det? Hvis det er flere enn bare jeg som prøver å hjelpe henne så kan det hende at hun har en bedre mulighet for å klare og slutte?
Det var ikke jeg som introduserte henne for rusen!

Hva burde jeg gjøre?