View Single Post
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Velg heller en i5 enn en i7 til gaming. Hyperthreadingen til i7 gjør gir den svakere tråder (kjerner), gaming bruker vanligvis ikke mere enn 4 kjerner, så det er bedre att disse er kraftige.
Vis hele sitatet...
Jeg tror du misforstår hva hyper-threading innebærer, for hyper-threading gjør definitivt ikke at kjernene til Core i7 er svakere (du blander også tråder og kjerner). Det finnes en haug ELI5-tråder på Reddit om hyper-threading, blant annet denne og denne, som du kan se på for en forklaring. Prøver ikke å være frekk ved å lenke til ELI5, men det første svaret i begge disse forklarer det i grunn ganske bra

At Core i5 kan være å foretrekke over Core i7 til gaming skal jeg si meg enig i. Det som er greia er mest at prishoppet på Core i7 i forhold til Core i5 ikke er verdt det med tanke på hvor lite ekstra spillytelse du får igjen for pengene. Gitt valget mellom f.eks. Core i5-4690K og Core i7-4790K, ville jeg valgt førstnevnte og heller brukt den tusenlappen som er i differanse på et bedre skjermkort, som ville gitt mye bedre uttelling på spillytelsen.