View Single Post
1 love
WouwseP's Avatar
Trådstarter
405
Fett å høre noe fra Mexico, synes Akwid var bra. Skal sjekke opp tekstene etterhvert, jeg skjønner ikke like mye spansk som jeg gjør portugisisk.

Kom på at jeg fikk høre noe fra Venezuela for en stund tilbake, hadde et kortvarig forhold med ei derfra. Sinnsyk dame.

Hun var sånn som bare skulle ut og drikke og feste, komme hjem og pule, røyke nættings, sove noen få timer, også repetere dagen etter.
Sånn holdt vi på i ukesvis. Brukte alt mulig av dop utenom heroin.

Prieto Gang - Petare, Barrio de Pakistan

https://youtu.be/8y_nCAzLyGk

Sitat av moret Vis innlegg
Har hørt litt på Mc Yan fra Kina de siste åra. Har ikke peiling på hva de rapper om, men det er latterlig kult til tider:
Point Blank feat. Mc Yan - Meng Wan
Kan også nevne Keith Ape om først er i Asia.
Keith Ape - It G Ma

Ana Tijoux fra Chile er drittkult. Hun fikk en an låtene inn i Breaking Bad, så enkelte vil kanskje kjenne igjen henne derfra
Ana Tijoux - Obstáculo

Spansk virker til å være et språk som er lagd for hip hop
Kultama-Nacional e importacion
Zona Ganjah - Fumando Vamos a Casa
Morodo - Babilonia
Marcelo D2 - Desabafo (egentlig portugisisk, men care)

No tysk også:
Seeed - Waterpumpee (Noen vil kanskje kjenne igjen en av medlemene Peter Fox som er rimelig stor på tyske scenen)
Marsimoto - Mein Kumpel Spalding
Luciano – Meer

Hører ikke å veldig mye på svensk eller dansk hip hop, men noen låter har jeg klart å falle for:
Lorentz - Där dit vinden kommer
MOVITS! ft. Zacke - Halvvägs

Litt fransk til slutt da:
PNL-ONIZUKA
Saian Supa Crew - Ils Etaient une Fois
Vis hele sitatet...
Kult å høre hvordan kinesisk hip hop er, selvom jeg heller ikke skjønner et ord. Rimelig spesielt.

Den sangen av PNL har jeg hørt før, digger beaten.

Skal sjekke ut resten utover kvelden.
Sist endret av WouwseP; 13. mai 2020 kl. 16:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.