View Single Post
Sitat av Snilepisk Vis innlegg
Jeg lurer fortsatt på hvorfor du ikke bryr deg om alkohol på samme måte. Det var nettopp derfor jeg tvilte på dine kunnskaper om cannabis.

Er det kun fordi det er sosialt akseptert og lovlig at det er helt ok? Åssen veit du at legen din ikke bruker alkohol hyppigere? At han ikke har en lommelerke liggende i bilen han benytter seg av nå og da?
Vis hele sitatet...
Her var nøkkelordene fra det første jeg skrev i denne tråden: "Om jeg hadde fått vite".
Hadde ikke likt det om jeg hadde fått vite at legen min hadde lommelerke i bilen som hun/han drakk av i jobbtiden, nei. Hadde jeg ant lukten av alkopust, hadde jeg reagert, i hvert fall inni meg.

Å drikke med måte innimellom er sosialt akseptert av en grunn; fordi "alle" gjør det, osv. Jeg synes generelt overstadig berusede personer er usjarmerende og sier og gjør mye dumt. Om de i tillegg blir hissige og oppfører seg slemt, synes jeg de er tragiske.
Men jeg kan ikke si, og skyt meg gjerne, at jeg ikke hadde mislikt det om jeg visste at legen min drakk to glass vin og hver lørdag og en pils på onsdag etter jobb.
Jeg ser ikke på alkohol (i små mengder og sjelden) og hasj på samme måte fordi jeg assosierer ulike ting til de ulike nytelsesmidlene. Som jeg håper du har skjønt nå, særlig fordi jeg har gjentatt det så mange ganger, så har jeg hele vegen snakket om
- mine EGNE, INDRE, EMOSJONELT (og dermed ikke helt rasjonelle) BASERTE reaksjoner på ting. Og de MÅ jeg få lov å ha, samme hvor mye jeg evt. overser hvor mye verre alkohol kan være enn hasj (etter mengde og hyppighet, samt virkninger).

Kan jeg tillate meg å gjette på at du selv kanskje røyker hasj og dermed tar det personlig at noen får neg. assosiasjoner? I så fall kan jeg ikke si annet enn at du sikkert er en fin person, men at jeg synes det holder med utspørring av meg nå. Alt er blitt sagt i innleggene jeg har skrevet i kveld.

Jeg vet ikke kjempemye om Westborough Baptist Church, men jeg vet nok til at mine tanker om dem ikke er positive.
Jeg vet mer om, og har mer personlig erfaring med, hasj enn ovennevnte, og det jeg vet er nok til at jeg ikke hadde likt å vite at legen min røyket det. Hvor mye må jeg begrunne det for at du skal være fornøyd?

Da føler jeg virkelig at jeg har gitt alle svar jeg kan gi.
Du kan selvsagt mislike mine begrunnelser. Jeg har ikke tenkt å stille deg til veggs for at du er uenig.

Sitat av kjerstin Vis innlegg
Ingen vits i å diskutere dette vel? Hasj og alkohol er begge to stoffer som ikke skal blandes med jobben om du er lege. At Navle Loe har et litt gammeldags syn på hasj er vel bare bra for han, da holder han seg unna hasjen.
Vis hele sitatet...
AHHH! Du er et geni som på så kort og elegant måte skjærer gjennom, Kjerstin.

Du har helt rett. Denne diskusjonen har tatt latterlige dimensjoner.

Tråden handler jo i bunn om hva rusmisbrukere driver med i livet.

Sitat av kjerstin Vis innlegg
Ingen vits i å diskutere dette vel? Hasj og alkohol er begge to stoffer som ikke skal blandes med jobben om du er lege. At Navle Loe har et litt gammeldags syn på hasj er vel bare bra for han, da holder han seg unna hasjen.
Vis hele sitatet...
AHHH! Du er et geni som på så kort og elegant måte skjærer gjennom, Kjerstin.

Du har helt rett. Denne diskusjonen har tatt latterlige dimensjoner.

Tråden handler jo i bunn om hva rusmisbrukere driver med i livet.

Bare en rettelse for ordens skyld: "Men jeg kan ikke si, og skyt meg gjerne, at jeg hadde mislikt det om jeg visste at legen min drakk to glass vin og hver lørdag og en pils på onsdag etter jobb."

Hadde en "ikke" for mye som kunne forpurret hele semantikken.