View Single Post
Jeg har vært der.

Slik jeg oppfattet det den gangen, måtte prøvene være helt rene i seks måneder. Det var ikke nok at prøvene viste intet nytt inntak, de måtte også være rene.

For legens del spiller det ingen rolle, du må uansett følge opplegget for å få lappen tilbake.

Men, jeg ville ikke lagt igjen positive prøver hos legen på grunn av hensynet til fremtidige situasjoner der du kanskje oppdager at det var dumt å ha det dokumentert og helt sikkert at du har ruset deg på noe.

Husk at legen også er nødt til å ta en objektiv og nøytral vurdering, så det å si til legen at du ikke er klar for det nå, tror jeg er et dumt steg hvis tanken er å manipulere legen, da det er noe legen er nødt til å ta med i vurderingen. Dette er noe du burde si kun hvis du vil være ærlig.

Det kan hende du må følge et opplegg som legen legger opp til, for å hjelpe deg med å slutte, og det er jo ikke noe problem, men hvis tanken er å manipulere deg bort fra dette, så bør du heller utsette legetimen og rusprøvene til du er sikker på at du leverer rent.

Så, enten kutter du ut rusmidler nå og bestiller en ny time senere, eller så legger du alle kortene på bordet og følger et opplegg for avrusning og får lappen tilbake til slutt. Begge deler tar like lang tid, begge har fordeler og ulemper.