View Single Post
I see you...
NAPse's Avatar
380
Alt blir bare spekulasjoner all den tid vi ikke sitter på alle fakta og det er viktig å huske på at mannen ikke er dømt. Ergo uskyldig med mindre det motsatte kan bevises.

Selv tenker jeg at dette er en veldig profilert sak det er flaut for politiet å drite seg ut i. Politiet har fått medhold av retten til å gi status "hemmelig mistenkt" (eller noe i den duren) til den arresterte. Mtp. maktfordelingsprinsippet går jeg ut ifra at dette er rett avgjørelse av politi og rettsvesen. Dette er neppe noe rettsvesenet gjør for å gi politiet flere verktøy til å løse saken, men nettopp fordi det finnes tilstrekkelige bevis til å tillate inngripende virkemidler slik som romavlytting. Alt annet ville ført til at rettsvesenet også taper ansikt, noe jeg vil tro det er ønskelig å unngå. Rettsvesenet hjelper nok ikke politiet for å være greie.

Dette trenger ikke bety mer enn at ting peker i retning av Hagen, at Hagen vet mer eller at hagen har vært utydelig/upresis i enkelte avhør.
Vi må ikke glemme at han er uskyldig enn så lenge om ikke annet.

Jeg har vegret meg litt for å delta i denne tråden og debatten online og sånn ellers. Dette er en tragedie for hele familien. Det er ikke True Crime-underholdning. Det er en pågående etterforskning som gjør svært vondt for mange mennesker i tilknytting til denne familien.