View Single Post
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Har du hatt tilgang til bevisene, fått vurdere dem i ro og mak og dele hvor solide bevisene er med oss?..

Jeg vet ikke hvor solide bevisene er, men jeg sier da heller ikke noe om hvor sterke de er. Men helt uvesentlig er de nok ikke, når de foretar en arrestasjon. For en forsvarsadvokat hadde filleristet denne arrestasjonen, hvis de ikke har grunn. Eller?..
Vis hele sitatet...
Gi meg en grunn til at de venter 18 måneder hvis de har beviser?

Hvor skal nye beviser ha kommet fra de siste 10 månedene? Politiet kan ikke engang si om han har gjort det alene eller ikke, det er bortimot åpenbart imo at hvis de ikke kan svare på dette så har de ingenting. Hvordan i helvete skal en 70 åring få til dette med kryptovaluta etc? Kan en god del om det, men systemet brukt her var godt over mitt hode også. Hundre hoder over hva Tom Hagen ville vært i stand til. Dette er ikke noe man bare kommer på i farten og etter min mening er dette et klart spor i saken. Antakeligvis er det utført av kriminelle nettverk fra øst-europa/russland. Kanskje til og med fra miljøer utenfor typisk hard kriminalitet og fra ting som svindel/kredittkort svindel/internett svindel, da disse gjerne er eksperter når det kommer til cryptovaluta og systemer.

Det er selvsagt en antakelse fra meg, men ut i fra hvordan politiet oppfører seg så er det åpenbart at de har ingenting unntatt indisier. Blant annet utsagnet at han har "villedet" politiet. Dette er et typisk utspill som vil komme i en indisie sak.

"i dette avhøret i 2018 sa du *dette*. Deretter i 2019 ved en anledning sa du *dette* til person X."

De kommer til å bygge opp saken sin rundt slike ting og motivet vil bli "turbulent forhold". Hagen har hatt jevnlig kontakt med politiet + sikkert diskutert saken med advokater og bekjente i utallige timer over telefon/meldinger. De har antakeligvis 1000 forskjellige utsagn som har utviklet og endret seg med tid. Når de må ty til slikt tull lover det ikke godt