Tråd: Rap/hip-hop
View Single Post
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av Kyrios Vis innlegg
La meg bare si deg en ting, INGEN av de sangene du linka til er noe bedre en 50 cent jeg kan si noen sanger som er mye bedre en de du linka til og når du sammen ligner 50 cent og lil wayne så gjør du en stor STOR feil altså. Lil wayne er ikke vært å høre på, men hvor mye 50 cent har du hørt så du kan sammen ligne de? Ikke snakk om rap vis ikke du vet hva rap er eller ikke sammen lign 50 cent og lil wayne vis ikke du har hørt på 50 cent før, OK?
Vis hele sitatet...
50 cent er bare komersiell bullshit som bruker navnet Hip Hop for og selge, men i realiteten skitner til bildet av Hip Hop.
Lil-Wayne er ikke noe og skryte av heller...
Sitat av Kyrios Vis innlegg
Må nesten klappe for deg nå jeg altså, der viste du meg hvor mye du kan om 50 cent jeg er imponert altså *klapp* *klapp*
Vis hele sitatet...
Sitat av Kyrios Vis innlegg
Hmm? Ræppe? hva er det? rn'b? hva er det? 50 bucks? hvem er det? tror nok ikke du vet hva du snakker om her, så bare la vær å skrive her og gjør oss en tjeneste
Vis hele sitatet...
Du som ikke vet noe om Hip Hop.
Sitat av jx2 Vis innlegg
Greit nok at du ikke liker 50 cent sin type musikk, er ikke noe super duper fan av alt han har laga jeg heller.
Men å si at han ikke kan "ræppe" er relativt patetisk, så lenge du ikke er 14 år og en selvutnevnt musikk-kritiker.
Vis hele sitatet...
Greit nok at du ikke er noe noe super duper fan av 50 cent sin type musikk.
Jeg skal ikke si at han ikke kan det... Men han er langt fra god.
Sitat av Kyrios Vis innlegg
50 cent- many man
50 cent- Window shopper
Vis hele sitatet...
Noe av det VÆRSTE som har blitt varemerka med Hip Hop!
Hva faen har det med Hip Hop og gjøre?
Sitat av ztaale Vis innlegg
Det var da forferdelig til hvor fanboy du var...
...50 VAR hot engang i tiden, sånn ca rundt get rich or die trying og med første g-unit skiva...
...Nå er han faen søppel...
...Nå er nå Lil Wayne ganske så komers han også...
...Hva om du roer ned på "jeg har rett og er allvitende innefor dette temaet" holdninga di? det lyser bare så altfor godt gjennom at du er en fanboy som ikke har innsikt i sjangeren...
...Mye av dette er faktisk rnb-trash.. keep it real dawg :P
Vis hele sitatet...
Ah hærlig Godt og se noen vet litt hva de prater om!
Var bare ikke helt enig med "50 VAR hot engang i tiden".
Kanskje for allmennheten, men ikke innen Hip Hop.
50 ble misslikt av Bboys og andre hardcore hip hop heads fra tidenes første stund.
Sitat av nilsern Vis innlegg
50 Cent er kanskje en lat faen som er alt for glad i å tjene penger, men han var/er en av tidenes beste rappere. Mannen er milliardær, og det har han klart på egen hånd. Står stor respekt av det..
Vis hele sitatet...
Hip Hop handler ikke om og tjene penger!
Viss jeg skriver ett fantastisk Piano Funk stykke, med sang, og tjener meg fettrik på det, og varemerker det som hip hop i media, så betyr ikke det at det er hip hop forde.
Jeg er ikke bra rapper av den grunn.
Jeg vet jeg sa synge og ikke rappe, men la oss si at jeg rapper og er helt CRAP.
Så lenge media og allmennheten spiser det som krabber spiser blåskjell, så betyr det at jeg er bra rapper? Trokke det nei...
Dessuten har han ikke klart det på egen hånd
Sitat av Kyrios Vis innlegg
Det er greit det jeg vet ingen ting om rap ok helt greit det mester i know every thing
Vis hele sitatet...
Admitting it is the first step broh
Sitat av kosepaa Vis innlegg
Han sier ikke at du ikke kan noen ting, men som han sa, du er helt klart en fanboy. Sett deg inn i sjangeren og legg fra deg kommers "rap'en".
Vis hele sitatet...
Jeg vil bare si *kosepaa*
Sitat av nilsern Vis innlegg
50 Cent var/er hvis han gidder, mye bedre enn Busta Rhymes, Dre og Talib Kweli, ja. Dre er ikke en eksepsjonelt bra rapper, men han er sinnsykt flink producer. Hvis du ikke mener at 50 Cent skriver seg inn i historien som en av tidenes beste rappere så lurer jeg på hva du legger vekt når du bedømmer rap..

Det er så mange teite rykter om 50 Cent, som f.eks. at han ikke ble skutt ni ganger på en shootout, men på to, og at han ikke er gangster og at han lyver så det renner, men husk at 50 Cent tjente 3000$ om dagen på å selge crack på gata.. Han eier hele G-Unit, han er en smart jævel og derfor er han sinnsykt flink til a rappe og milliarær..
Vis hele sitatet...
Haha! Han er Hip Hop fordi han solgte crack da han var ung?
Han er flink og rappe og er milliardær fordi han eier hele G-Unit og er en smart jævel? Hadde han vært smart hadde han varemærka musikken sin som noe eget, og ikke smurt den gjørma utover bildet til hip hop.
Sitat av kosepaa Vis innlegg
Jeg ville ikke sagt at han er en av de 50 beste gjennom tidene engang. Bare fordi du liker beatene i sangene betyr ikke at han rapper bra. Dre, Biggie, Busta Rhymes, Method Man, Nas, Rakim, Big Daddy Kane, Ice Cube, Mos Def, Snoop Dogg, Prodigy (bare for å ta noen) er alle bedre enn 50 cent. Sett deg ned og hør på noen av dem så skjønner du fort at 50 er langt fra toppen. Og hva så om det går masse teite rykter om 50? Man blir ikke flink til å rappe av å bli skutt.
Vis hele sitatet...
Jeg liker deg.
Sitat av Kyrios Vis innlegg
Hva med 2pac da? er ikke han en av tidens beste eller? Rykter kommer når man er succsessfull og er populær da komemr ryktene om alt mulig rart, å bli skutt eller når det er mye rykter det gjør ikke personen flinkere til å rappe men i 50 sin tilfelde er det ja når han ble skutt og når han ble frisk etter det, forandret det litt i stemme hans. stemma hans høres litt mer trist eller mer sår i den litt vansklig å forklare men slik at den ble bedre det kan du vite vis du har sett filmen get rich or die trying bare så det er sagt. jeg synes han er blant tidens 10 beste rapper. det er min mennig kanskje ikke din men alle har sin menning så ingen vits at vi skal krangle om det
Vis hele sitatet...
Jeg tror og alt jeg ser på film... Ringenes Herre endra livet mitt...
Neida.
Om han er blandt tidenes 10 beste rappere er ikke en mening.
Kansje du synes han er blandt de 10 beste som artist, men som rapper er han ikke det.
Og sammenligne han med de beste, blir som og sammenligne disse to, og si at han første er den beste av de 2:
http://www.youtube.com/watch?v=iQibJh7L3Gg
http://www.youtube.com/watch?v=EK9cM-6Z6gI

Du kan like han første best, men No way at han er den beste av de 2.
Sitat av Kyrios Vis innlegg
jeg gidder ikke å krangle mer med deg fordi du tror jeg er fan boy men egntlig er jeg bare en som synes han er flink og du tror du vet mye bedre en andre så prøv å tenk litt utfra den nøtteskallen du er i og da kan vi diskutere.
Vis hele sitatet...
Greit du synes at han er flink, men det viser mangel på innsikt i sjangeren som en kar tidligere sa her i tråden.
Sitat av nilsern Vis innlegg
Hvis du har sett Beef-filmene (noe jeg ville tro siden du er så interessert i rap) vet du at de fleste i hip-hop-miljøet i statene forgudet 50 Cent. Dette må da gjelde for noe? Nå er det mange som hater på 50 Cent fordi det har blitt en trend, mye på grunn av falske rykter, misunnelse og det faktum at han er ganske kjepp-høy.

Når du sier at 50 Cent suger og samtidig lister opp en rekke rappere som har/har hatt en fet hit i ny og ne vet jeg ikke helt hvor seriøst jeg skal ta deg.
Vis hele sitatet...
Og viss DU har sett Beatstreet f.eks, så vet du kanskje hva Hip Hop er og hva det går ut på...
50 cent hakke noe med slikt og gjøre...
Han ville blitt Whoopa ass'en av folk som Rakim og zeps...
Real Hip hop heads.
Sitat av Kyrios Vis innlegg
Mhm sant det du sier der, det har blitt trend å hate han
Vis hele sitatet...
Det er trend og like han... Derfor mange folk som ikke er into hip hop liker han.
Viss du har spørreundersøkelse på neste Bboy jam i oslo om folk liker han, så kommer du sikkert til og bli overasket om hva hip hop'ere synes om den slags...
Sitat av nilsern Vis innlegg
Vi diskuterer ikke om han suger eller ikke, men om han er en av de beste eller ei. De fleste som har greie på hip-hop vet at 50 er en av tidenes beste rappere, så jeg vinner!
Vis hele sitatet...
Hehe må smile litt her nå
De som har greie på Hip Hop vet at 50 er bare komers dritt.
Jeg burde lage en liten video, hvor jeg spør ca 10 hip hop heads hva de synes om 50 cent. Helt seriøst...
Sitat av Huderli Vis innlegg
Ikke en smule ironi inni bildet nå?

Vis ikke, så har du sikkert greie på "nymotens" hip-hop.
50-Cent og alle andre listerapperne holder seg vel langt unna en top 50/100 liste.
Disse lager musikk for å tjene penger, ved å lage musikk (hip-hop i dette tilfellet) som majoriteten liker.
Men det finnes selvfølgelig unntak (50 er ikke en av dem)
Vis hele sitatet...
De bruker ordet hip hop for og varemerke dritten sin.
Jeg kan ikke begynne og danse noe tull, og kalle det Halling dans, forde om de uvitende svelger det helt og rått.
Sitat av Husemann Vis innlegg
Nå er jeg lei av folk som sammenlikner en ja, hva skal jeg kalle ham? Drug dealer, kanskje, med kongen av rap. De som ikke har hørt Changes (som jeg tidligere linka til), skjønner ikke hvorfor Pac er kongen. "And still I see no changes, all I see is rasist's faces". Han skrev sanger som var bra, sammenliknet med f. eks "How we Do" (50 og The Game), "Ridin' Dirty" (Chamillionare, whatever) og hva som helst av Lil Wayne. Ja, grunnen til at jeg nevnte disse, er at de er mainstream og suger (selv er jeg fan av The Game, men alt han har gjort med 50 suger). Tupac skreiv ikke sanger om "bitches, money drugs and cars". Han skreiv om alt annet, noen ganger sett fra egne øyne.

Og en ting til: http://www.youtube.com/watch?v=IxR4AweLeXE

Tupac på sitt beste. Hvis du/dere fortsatt mener 50 er bedre, kan jeg skrive opp et helt album av "ALIVE"-delen i diskografien til Pac, med gode sanger. Han har en del "kjedelig", men også utrolig mye bra.

Også har vi jo selvfølgelig en del to av innlegget. Immortal Techinque. Han slår ingen. Jeg husker godt den tida i vinter da jeg hadde Ipod'n min og de gamle, ødelagte Kossa, som spilte på venstre øre. Da gikk det mye i Immortal Technique. Han er rå. Teksten i "Dance with the Devil" handler om et attentat mot "Billy's mom", "but God wasn't there, so the Devil responded (tror jeg)". Lenge siden jeg hørte på ham nå, grunnet tap av Ipod, men han har som sagt mye bra.
Vis hele sitatet...
Takk! Takk for og være deg
Sitat av Kyrios Vis innlegg
En: riktig nok nei det gjør jeg ikke
To: Det er din mening fortsatt alle har sin mening og det er fortsatt smak og behag
Tre: Ok jeg er tiåring, tilgi min sjalusi av din smarthet
Vis hele sitatet...
Vil kommentere punkt nr. 2...
Om 50 cent er god MC handler ikke om meninger...
Er det personlige meninger om jeg sier Rosenborg er bedre fotballag enn Lyn?
Tabellen over tippeligaen viser at Lyn har 11 poeng, or Rosenborg har 38...
Bare et eksempel... Jeg ser ikke fotball i det hele tatt.
Sitat av nilsern Vis innlegg
Hvordan i all verden går det ann å si at de som er mest kjent IKKE lager den beste musikken? Selvsagt har det mye å si hvor flink du/manageren din er til å promotere deg, men i rap-miljøet har ikke det så mye å si. Der er det artisten selv som som spytter noen bars over en beat, recorder det og gir det til en producer. Er han flink nok til å lage musikk som massen liker (den musikken som flest folk liker) så får han en debut-mulighet. Først må han lage musikk som miljøet liker og da kreves det ferdigheter ettersom at musikk-miljøer pleier å analysere musikken mer enn folk som hører på liste-pop. Her teller alt like mye: beat, flow, lyrikk, punchlines etc.

Nas, Immortal Technique etc. er utrolig flinke lyrisk, men det betyr ikke at de flower ekstremt bra og bruker bra beats. Det er en helhet, og kun genier klarer å utnytte den til det fulle. Ja, Nas har vært på topp på billboard og solgt platinum, men han har ikke hatt like stor suksess med musikken sin som 50 Cent. Kanskje er 50 bedre på business, men jeg syntes fortsatt at 50 Cent overgår mange andre som er nevnt her når det kommer til hvor bra trøkk det er i sangene.
Vis hele sitatet...
Så du mener at denne sangen er bra, fordi en producer likte det, og den er sykt kjent?
http://www.youtube.com/watch?v=aqGrgaQsIIE

Og hvor kjent man er har ikke noe og si på skillsa!
Eksempel: I 2006 ble det arrangert NM i Bboying...
På 1 mot 1 på første dagen var det ca 70 påmeldte.
Det var 1 eliminasjonsrunde, som kutta ned alle til 16 stykker som skulle battle.
Alle favorittene som folk tippa kunne gå med seieren, kom til 1 mot 1 battlene.
Men så var det noen ingen hadde hørt om.
Deriblandt 2 nordlendinger som generelt få viste hvem var.
Meg selv fra finnmark og Bboy Arctic fra Melbu, nær Sortland i nordland.
Arctic slo ut BBoy Parkes fra Ghost Crew, som er en av de store gutta i norge (kjent over hele værden), og han kom seg til Finalen mot Bboy Spaghetti, som nettopp hadde slått ut Bboy Dark Marc, som og er i Ghost Crew(anngivelig beste i norge, som mange trodde kom til og vinne).

Hvem stakk av med seieren?
Den minst kjente på hele evente... Bboy Arctic fra Melbu vant.
Hvor kjent man er har ingeting og si på skillsa innen noe i hip hop.

isak elrik og cos og Husemann: Helt enig!

I allefall! Hip Hop betyr noe for meg, og jeg er dritt lei av folk som 50 cent og Soulja Boy(som er det værste jeg har hørt hittil) som driver og sprer dritt utover nevnet hip hop.
Allmenheten vet ikke bedre og tror det er det som er hip hop.

For dere som vil si meg imot nå, se Beatstreet
Der for dere en liten anelse om hva Hip Hop er!
Og viss det ikke synker inn, ta og konfronter Mr. Wiggles neste gang han er i norge!
PS. Ta med deg skuddsikker vest...

Eller sjekk ut hjemmesida og les:
http://www.mrwiggles.biz/hip_hop_history.htm
http://www.mrwiggles.biz/hip_hop_influences.htm
http://www.mrwiggles.biz/misconseptions.htm
http://www.mrwiggles.biz/hip_hop_music.htm
http://www.mrwiggles.biz/hip_hop_timeline.htm

Ikke uten grunn NAS lagde denne sangen:
http://www.youtube.com/watch?v=vK5hh1NH2MQ
Se dette i tillegg:
http://www.youtube.com/watch?v=FuPGtJ5aoYw&feature=fvst
http://www.youtube.com/watch?v=5F4YP...eature=channel

Og ikke uten grunn KRS one lagde denne:
http://www.youtube.com/watch?v=ZnydK0phSqM
Hardcore Hip Hop.

Spol til ca 4:40 på denne for ett par visdomsord:
http://www.youtube.com/watch?v=Hq7SwTJChnI
Om jeg husker rett er det Poe One som prater der.