Tråd: Rap/hip-hop
View Single Post
Sitat av kosepaa Vis innlegg
Det er da slettes ikke smak og behag at 50 Cent ikke er regnet som en av tidenes beste. Du kan synse i huet og ræva for min del, men fakta er og kommer alltid til å være at 50 Cent kan se langt etter en topp 50 plassering. Og vær så snill ta et kurs i tegnsetting, Kyrios. Jeg har ikke noe imot en diskusjon, men jeg gidder ikke leste hver av postene dine 5 ganger fordi du ikke vet hvor punktum-knappen er på tastaturet ditt. Og hvordan i all verden går det ann å si at de som er mest kjent lager den beste musikken? Det er jo bare ignorant.
Vis hele sitatet...
Hvordan i all verden går det ann å si at de som er mest kjent IKKE lager den beste musikken? Selvsagt har det mye å si hvor flink du/manageren din er til å promotere deg, men i rap-miljøet har ikke det så mye å si. Der er det artisten selv som som spytter noen bars over en beat, recorder det og gir det til en producer. Er han flink nok til å lage musikk som massen liker (den musikken som flest folk liker) så får han en debut-mulighet. Først må han lage musikk som miljøet liker og da kreves det ferdigheter ettersom at musikk-miljøer pleier å analysere musikken mer enn folk som hører på liste-pop. Her teller alt like mye: beat, flow, lyrikk, punchlines etc.

Nas, Immortal Technique etc. er utrolig flinke lyrisk, men det betyr ikke at de flower ekstremt bra og bruker bra beats. Det er en helhet, og kun genier klarer å utnytte den til det fulle. Ja, Nas har vært på topp på billboard og solgt platinum, men han har ikke hatt like stor suksess med musikken sin som 50 Cent. Kanskje er 50 bedre på business, men jeg syntes fortsatt at 50 Cent overgår mange andre som er nevnt her når det kommer til hvor bra trøkk det er i sangene.
Sist endret av nilsern; 26. juni 2009 kl. 03:53.