View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Link gjerne til saken istedenfor å si bare les saken, gidder ikke lete igjennom 6,720,000 resultater hvor de aller fleste handler om advarsler for laca godteri eller masseskytinger hvor det egentlig ikke er nevnt cannabis engang....

Hasjen drepte ingen, hasjen fikk heller ingen til å drepe noen.
Det eneste hasjen gjorde var å bli mekket opp og røyket/spist.
Den rusutløste psykosen fikk derimot noen til å drepe. (uten at jeg aner hvilken sak det er snakk om eller om det i det hele tatt er sant)

Men hva med resten av omstendighetene rundt det hele?
Blir litt for enkelt å legge skylda på ett rusmiddel da det fort kan være veldig mange andre ting rundt det hele som fikk det til å ende som det endte synes du ikke?
Vis hele sitatet...
Å tro at Cannabis er totalt ufarlig er naivt. Det er kansje det rusmiddlet med minst skadeomfang men det betyr ikke at set er ufarlig. Nå har ikke jeg innsikt eller kjenner til den aktuelle saken.

Så om noen dreper noen i speed psykose er det ikke speedens skyld, det er psykosen som ble utløst av stoffet som er grunnen?
Det at Cannabis kan utløse psykoser er vel godt kjent, har sett det ved et par sjeldne anledninger selv. Sier ikke at det var tilfellet, men noen er mer utsatte for psykose en andre å hos de kan faktisk Cannabis få de til å bikke over.

Jeg er på ingen måte imot Cannabis som rusmiddel på noen som helst måte, men reagerer på glorifiseringen som enkelte har på det. Det har positive og negative sider som alle andre midler.
Nå er det mulig jeg missa et par poenger, og er helt off topic, men jeg klarte ikke å dy meg.
Sist endret av Passiv; 19. oktober 2020 kl. 09:10.