Tråd: Sex på MDMA
View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg forstår det som at trådstarter er relativt ung. Det virker som om han sliter med seksuell usikkerhet og sjalusi. Jeg forstår det som at han søker å bekrefte overfor seg selv at bruddet med kjæresten var riktig med bakgrunn i hvor godt sex på MDMA er. Ja, sex på MDMA er veldig deilig, intenst og fint, og tar man det med noen man er glad i og stoler på blir det selvfølgelig enda bedra. MDMA er ikke bare fysisk godt, men også følelsesmessig og mentalt.

Når det er sagt, så står trådstarter igjen med å ha slått opp, med noen han selv sier han elsker og vil ha, pga sin usikkerhet og sjalusi. Det er likevel riktig valg dersom han ikke på annet vis klarer å håndtere sin usikkerhet og sjalusi, men det er fryktelig leit. At MDMA er deilig betyr nemlig i det store og hele ingenting. Mennesker husker ikke de konkrete intense opplevelsene, de bærer bare med seg minner om situasjonene og tanker rundt dem. Med mer livserfaring blir det opplagt at tidligere seksuelle opplevelser er uinteressante som annet enn en pekepinn om hva man vil gjøre mer eller mindre av. Man mister aldri lysten på sex fordi man har hatt bra sex, mye likt at man alltid vil ha mer mat. Sagt litt enkelt: Vi kan ikke bli mette over tid.

Den underliggende frykten må heller være "hva om jeg er sammen med noen som heller vil ha sex med MDMA-typen enn meg? Hva hvis jeg er dårlig og hun egentlig ikke vil ha meg?" Det er tanker som kommer innenfra og som man må jobbe med selv. Kudos til trådstarter for at han har tatt ansvar og avsluttet et forhold han ikke er moden for. La oss håpe at han fort modner, slik at han kan delta i voksent samliv.