View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Ambryo Vis innlegg
Du fokuserer mye på deg selv, og dine følelser som omhandler situasjonen du er i. Du sier hun har det ille, og har det vanskelig, men alikevel setter du din egen frustrasjon veldig i fokus, igjen er det ingen urett som har blitt gjort deg personlig. Har denne følelsen av hjelpesløshet bedret seg for din del de siste dagene?
Vis hele sitatet...
Du er klar over at vitner til enkelte ulykker og ulovlige handlinger får krisehjelp? Som den nærmeste pårørende så er hans rolle i denne sammenhengen å være en pillar for sin kjære, han må være den sterke, så at dette er en ubeskrivelig stor belastning for han også er ikke rart. Hadde du hatt den samme grad av empati for noen du er glad i som trådstarter har, så hadde du forstått at når en slik handling blir gjort på din nærmeste så tar det alt av deg. Alle rundt fokuserer på henne, hun får (forhåpentligvis) oppfølging, men dette er den eneste arenaen trådstarter har for å ventilere sin frustrasjon, og du ødelegger det.

Trådstarter, jeg har ikke opplevd det samme som deg, men jeg husker godt mine egne følelser en gang min bedre halvdel ble utsatt for blind vold på vei hjem fra jobb. Det er helt forferdelig, og du skal ikke skamme deg for at dette er tungt for deg også. Vær der for kjæresten din, fortsett å støtte henne, aldri bli bitter på henne. Verken du eller kjæresten din kunne ha gjort noe for å forhindre dette, og husk på at uansett hvor tungt dette er for deg, så er det mest sannsynlig langt verre for din kjære. Men, det at det er verre for kjæresten din betyr ikke at det ikke er tungt for deg, så det er veldig viktig at du får snakket med noen uten direkte relasjoner til kjæresten din, slik at du også får hjelp av noen til å takle påkjenningene dette har påført deg.

Jeg håper virkelig dere får tatt svinet som gjorde dette, og at dere kommer dere igjennom dette sammen.