View Single Post
Link til artikkel

Aftenposten publiserte nylig en artikkel, skrevet av en 16 år gammel jente. Denne artikkelen her oppsummerer kort, og enkelt forklart hvordan jeg selv har følt det hele livet, etter at jeg ble introdusert til rusverdenen.

"Vi rusmisbrukere sitter bortgjemt med skammen vår.". Heldigvis, så står hvertdall vi rus(mis)brukere sammen, og vet hvor vondt det gjør å bli dømt av andre. Mine aller beste venner driver selv med rus, og de er de beste menneskene jeg vet om. Den eneste forskjellen er bare at rusen er ulovlig, kontra alkohol.

Jeg ville bare si til deg jente 16, takk for artikkelen du skrev. Vi står sammen, og jeg skulle gjerne en dag møtt deg for å utvekslet erfaringer fra våre liv med rus. Jeg skal tippe at du er en fantastisk oppegående, og smart dame!

Jeg er lei av "dobbeltlivet" som jeg ser meg nødt til å leve, men det må jeg også slik at konsekvensene av mitt liv skal gå utover mine andre nære.

Det begynner jo å lysne for ruspolitikken også I Norge, og jeg håper at vi snart ser forandring. Hva tror dere?