View Single Post
Nå er ikke det å invadere land den eneste måten å destabilisere verden på. Å ruste opp atomvåpen, å gi tvetydige signaler til sine allierte eller slenge med leppa til sine fiender er noen måter å gjøre stemningen litt mer uggen.

Jeg tror jeg oppsummerte med ca dette i min første post i denne tråden: Trump må nødvendigvis moderere seg ganske kraftig i posisjon, når han skal få budsjettet til å gå opp og få gjennom sakene sine. Han kommer ikke til å få gjennomført de ekstreme forslagene og det tror han nok ikke selv heller. Tilhengerne hans blir sikkert skuffet, men det driter han sannsynligvis i. Hans strategi konfrontert med tidligere uttalelser er oftest bare å si at det var en spøk eller at han aldri har sagt det, for så å snakke det vekk med noe brautende selvskryt.

Men når det gjelder utenrikspolitikk så kan man faktisk gjøre reell skade gratis og helt på egen hånd, bare ved å være en brautende drittsekk. Jeg tror ikke Trump er dum, jeg tror han spiller den rollen fordi han forstår amerikanske velgere. Men internasjonal politikk tror jeg ikke han forstår, og han har absolutt null erfaring. Kombinert med et groteskt overdimensjonert ego som trolig vil hindre ham i å ta imot korrigering fra de rundt seg, og toppet med en imponerende mangel på diplomatisk fintfølelse og i det hele tatt vanlig folkeskikk... jeg tror ikke dette er oppskriften på en statsleder som skal skape en fredeligere verden.
Sist endret av entropi; 29. juli 2016 kl. 11:24.