View Single Post
Redpilled alfahann
391
Sitat av entropi Vis innlegg
Bennern, det høres jo ut som vi egentlig er enige ang. å spille på rasekonflikt i politikk. Det var utsagn som de under som gav meg inntrykk av at du mente det var riktig, som Trump gjør, å tilpasse poitikken etter disse holdningene, med den begrunnelse at de hadde et naturlig opphav i evolusjonen.
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke det er lurt å bygge en 30 meter høy mur mot mexico, eller å nekte samtlige muslimer innreise til USA. Jeg tror heller ikke at det er klokt av en presidentkanditat å karakterisere illegale innvandrere som voldtektsmenn og drapsmenn (selv om karakteristikkene teknisk sett er riktige). I det hele tatt er jeg fryktelig lite begeistret for at Donald Trump kan bli gjort til verdens mektigste og mest innflytelsesrike mann, så vi er nok enige om noe.

Sitatene du viser til var litt uklare stikk til den politikken som har gjort det mulig for Trump å få den oppslutningen han har. Da tenker jeg særlig på innvandringspoltikken som har endret demografien til USA fullstendig på bare noen tiår. Det er burde ikke være noen stor overaskelse at så store omveltninger får motreaksjoner.

Sitat av entropi Vis innlegg
Jeg synes en mer fornuftig sammenlikning er det motsatte: Man bør forvente at siviliserte mennesker hever seg over rasistiske instinkter på samme måte som de hever seg over impulsen om å ha sex med folk hvis de ikke ønsker det.
Vis hele sitatet...
Jeg har reist mye, og ofte befunnet meg på andre siden av kloden over en lenger periode. Selv om det ofte har vært fantastisk har det også vært perioder der jeg har følt meg fryktelig fremmedgjort og alene av å hele tiden måtte omgås mennesker som ikke snakker det samme språket som meg, deler de samme kulturelle preferansene som meg , ser ut som meg eller anser meg som en del av deres gruppe.

Når amerikanere på mange måter befinner seg i samme situasjon på grunn av ukontrolert illegal innvandring har jeg vansker for å ikke ha en viss forståelse for frustrasjonen det må skape, selv om forståelsen kanskje er som støtte til voldtekt å regne. Når de demografiske forandringene også fører til mer kriminalitet, lavere tillit i samfunnet, og økt konkurranse om arbeidsplasser, vil jeg tørre å påstå at du har en ganske reell interressekonflikt mellom illegale innvandrere og deler av den amerikanske befolkningen. Da er det synd at det bare er politikere som Donald Trump som klarer å gi inntrykk av å jobbe for interressene deres.