View Single Post
Sitat av belisarius Vis innlegg
Det vil være naivt å tro at politifact holder seg 100% nøytrale i politisk lada spørsmål.
Vis hele sitatet...
Hvorvidt Politifact har en politisk slagside er uvesentlig. Du har fått dokumentert flere tilfeller av direkte løgn fra Trump.

Sitat av belisarius Vis innlegg
Skjønner ikke hva det er i politikken Trump står for som vil føre verden nærmere stupet enn Hillary og hennes Obama-politikk? Jeg skjønner at folk har forskjellig oppfatning av hva som gavner verdenssamfunnet, men har ikke verden blitt mer ustabil i løpet av de 8 årene Hillary og Obama styrte USA? Ønsker du / vi mer av det samme?
Vis hele sitatet...
Heller fire år til med det samme enn fire år med Trump. Se for øvrig entropis innvending.

Sitat av belisarius Vis innlegg
Årsaken er at de ønsker å agitere afroamerikanerne mot repulikanerne slik at de stemmer demokratisk.
Vis hele sitatet...
Så hun ønsker å hause opp til voldelig rasekonflikt i håp om at de skal rette sitt sinne mot akkurat republikanerne, sånn at hun skal vinne valget? Jeg har faktisk vanskelig for å tro at du faktisk tror det her om du bare trekker pusten, tar en pause og tenker deg om.

Sitat av belisarius Vis innlegg
Forskjellen er at samarbeidet mellom Hillary og MSM er bevist og dokumentert, mens et eventuelt samarbeid mellom Fox News og republikanerne ikke er det.
Vis hele sitatet...
Hvorvidt Fox News faktisk kjører noe aktivt samarbeid med republikanerne er uvisst, men det er jo heller ikke noe behov for det, siden de selv i små drypp innrømmer at de kjører republikanernes sak. Som for eksempel da Bill O'Reilly kalte sin egen kanal "anti-liberal". Uansett hoppet du over poenget, som er alt dette sier ekstremt lite, om noe i det hele tatt, om hvor gode presidenter kandidatene vil være.

Sitat av belisarius Vis innlegg
Jeg tror at et slik prosjekt er gjennomførbart og tvingende nødvendig. Østerrike planlegger nå å bygge et 100 km langt grensegjerde mot Ungarn for å stoppe illegal innvandring.
Vis hele sitatet...
Et 100 km langt gjerde versus en 3200 km lang 10-30 meter høy mur, som Mexico skal motvillig betale for. Vær så inderlig snill.

Sitat av belisarius Vis innlegg
Akkurat hvordan politikken på dette området blir utformet er usikkert. Trump sier uforutsigbarhet er en del av hans politikk slik at fienden ikke vet til enhver tid hvilke planer USA har.
Vis hele sitatet...
Så da har man i beste fall et totalt manglende grunnlag for å si noe om den utførte politikken blir god eller katastrofal. Og det ville du stemt for om du kunne?

Sitat av belisarius Vis innlegg
Hvis waterboarding kan bidra til å avdekke kritiske opplysninger eller redde liv i krigen mot jidhadistene og deres støttespillere mener jeg vi må vurdere å ta slike virkemidler i bruk.
Vis hele sitatet...
Waterboarding er ikke hardt nok, ifølge Trump. Det må kraftigere lut til. Skikkelig tortur.

Sitat av belisarius Vis innlegg
Når det gjelder terroristenes familiemedlemmer mener jeg i utgangspuktet at de er en uskyldig part, men vi bør undersøke nøyere om de hadde kjennskap til at vedkommende terrorist var radikalisert og planla angrep.
Vis hele sitatet...
Noe absolutt alle i hele verden selvfølgelig er enige i. Men det var ikke det han sa. Han sa vi måtte drepe terroristenes familier.

Sitat av belisarius Vis innlegg
Når det er sagt kan trusler eller aksjoner mot terroristenes familiemedlemmer være et svært effektivt våpen som bla Russland har tatt i bruk.
Vis hele sitatet...
Å bli barbarer er ikke en akseptabel løsning på et problem med barbarer.

Sitat av belisarius Vis innlegg
I USA er det slik at om en unge blir født på amerikanske (USA) jord, så blir de automatisk statsborgere.
Vis hele sitatet...
Og hva skal man da gjøre med alle disse barna når foreldrene skal deporteres?

Sitat av belisarius Vis innlegg
Og Trump gav seg med en gang beviser ble lagt fram. Kan være enig i at han ikke burde involvert seg i dette.
Vis hele sitatet...
Bevisene var allerede lagt frem da han kom på banen i 2011. Både fødselsattesten og en bekreftelse fra helsedepartementet på Hawaii var offentliggjort, og hadde vært det siden 2008.

Sitat av belisarius Vis innlegg
Jeg vet ikke. Trump sier selv at det var det.
Vis hele sitatet...
Du vet ikke. For det er ikke helt urimelig at mannen mente alvor. Det er helt innenfor hva Trump kunne sagt og ment. Og det bør veie veldig tungt.

Sitat av belisarius Vis innlegg
Trump sier følgende til sitt forsvar.
Vis hele sitatet...
La meg gjenta meg selv: Trump omtalte journalisten og sa "Now the poor guy, you gotta see this guy", før han gestikulerte overdrevne spastiske bevegelser med armene.

Sitat av belisarius Vis innlegg
Trump har kommet med en del uttalelser mot folk som har prøvd å forstyrre og ødelegge møtene han har holdt. Mulig han har kommet med oppfordringer til vold mot fredelige aksjonister, men desverre tyr mange av dem som møter opp på disse møtene for å konfrontere Trump og hans tilhengere til vold.
Vis hele sitatet...
De som tyr til vold på møtene hans er noen forbanna idioter som skulle vært kasta i kasjotten. Men det endrer ikke det faktum at Trump gjentatte ganger har oppfordret folkemengden til vold mot enkeltpersoner som ikke har oppført seg voldelig. Er det sømmelig for en presidentkandidat? Sier det ingenting om hans etiske rettesnorer, eller mangel på sådan, hans impulskontroll og hans seriøsitet? Mannen er jo totalt uansvarlig på samtlige fronter.

Sitat av belisarius Vis innlegg
Det er vel ekspertene som har anbefalt en politikk som fører til at USA blør både jobber og penger til Kina. USA har et handelsunderskudd på 365,7 millarder dollar ovenfor Kina.
Vis hele sitatet...
Det er eksperter fra hele det politiske spektrum.

Sitat av belisarius Vis innlegg
Kanskje de ikke bør det? Synes du det er greit å starte 3. verdenskrig mot Russland for å beskytte Latvia?
Vis hele sitatet...
Hovedpoenget med en militærallianse er avskrekking. Og det fungerer forbanna dårlig om de største bidragsyterne begynner å si at "vi hadde neppe forsvart for eksempel Latvia eller noen av våre andre baltiske allierte".

Sitat av belisarius Vis innlegg
Har USA i det hele tatt ressurser til å være verdens politimann?
Vis hele sitatet...
USA er verdens eneste gjenværende supermakt. Det medfører et stort ansvar, også utenrikspolitisk. Jeg er av den oppfatning at andre også burde gjøre mer, men det forsvarer ikke på noen som helst slags måte å begynne å rive fra hverandre verdens viktigste militærallianse. Putin derimot, synes at Trump er tipp topp og håper han vinner valget. Det samme sier Kim Jung-un. Verdt å merke seg.

Sitat av belisarius Vis innlegg
Jeg mener personlig at man bør begrense spredningen av atomvåpen, og jeg tror ikke Trump i fullt alvor ønsker at Japan skal bli en atommakt.
Vis hele sitatet...
Hvis han ikke mener at Japan, Sør-Korea og Saudi Arabia skal bli atommakter, så bør han vel for pokker ikke gå til valg på slike utsagn!