View Single Post
Redpilled alfahann
391
Sitat av entropi Vis innlegg
Mennesket er ikke bare et biologisk vesen. Skal vi ikke forvente at man i et sivilisert samfunn hever seg over enkelte biologiske impulser? Burde det være ok at du løp rundt og bet huet av andre sine babyer for å fremme dine egne gener da eller, for å sette det bittelitt på spissen?
Vis hele sitatet...
Jeg sier ikke at mennesker burde gjøre det som er best for genene sine.Jeg sier at mennesker stort sett har følelser som driver dem til å gjøre det som er best for genene sine og at det er dumt å ta politiske beslutninger som ikke tar hensyn til dette. Jeg sier også at det går an å ha en viss forståelse for følelser som ikke er 100% rasjonelle, selv om de står i kontrast til ditt eget verdensbilde.

Sitat av entropi Vis innlegg
Har har voldtekt med saken å gjøre? Man hindrer vel ikke noen i å spre genene sine ved å voldta dem? Tvert imot har jeg inntrykk av at seksuelt samtykke ikke er en veldig viktig kampsak ellers i dyreriket. Når vi reagerer negativt på voldtekt så er det vel nettopp en forventning av at siviliserte mennesker skal klare å styre disse biologiske impulsene om å spre genene sine.
Vis hele sitatet...
Det er en trussel mot utbredelsen av genene til en kvinne om hun ikke får valgt partner etter egen preferanse. Jeg blir ikke dømt til intill 21 års fengsel om jeg stikker fingeren min ufrivillig inn i øret til noen eller om jeg ufrivillig slår noen med hånden min. Jeg tror du vil ha vansker med å forklare hvorfor, uten å ty til evolusjonspsykologi.

Sitat av entropi Vis innlegg
Det er mange gode grunner til å frykte ukontrollert innvandring, men å henge seg opp i hvilken hudfarge som har overtaket med begrunnelse i genetisk dominans er ikke et sivilisert samfunn verdig.
Vis hele sitatet...
Det er absolutt ett sivilisert samfunn verdig å analysere hvilken psykologisk respons mennesker har til en gitt politikk. Det gjør at vi kan ta klokere beslutninger.