View Single Post
Sitat av belisarius Vis innlegg
Jeg har ikke sagt at folk her støtter henne, men norsk MSM støtter henne. Hun har oppimot 50% støtte i USA.
Vis hele sitatet...
Har du ikke påstått dette? OK, for i innlegget jeg svarte på skrev du dette:
Sitat av belisarius
Lurer også oppriktlig på hvorfor folk stiller seg bak en beviselig løgner som Hillary Clinton.
Vis hele sitatet...
Mulig du uttrykte deg upresist, men jeg klarer ikke å tolke dette til å bety noe annet enn at du mener folk støtter Hillary Clinton. Og konteksten tatt i betraktning skulle 'folk' referere til dine meningsmotstandere i denne tråden. Derfor påpekte jeg at ingen av oss anti-trumpere er fan av Clinton, vi anser henne bare som mindre batshit insane.

Sitat av belisarius Vis innlegg
Poenget mitt er at folk støtter en person som har en del svin på skogen.
Vis hele sitatet...
Og det har ikke Trump?

Sitat av belisarius Vis innlegg
Hun er en løgner, og hun har ført en politikk som statssekretær som har destabilisert Midtøsten og Europa.
Vis hele sitatet...
Jaok, hun har ikke gjort en spesielt god jobb. Men akkurat hva er det som tilsier at Trump blir mindre ille? Han har sverget på å utslette IS, tror du ikke at det kan lage litt virak i midtøsten? For meg virker det nemlig som han har tenkt til å røre i maurtua med pikken sin.

Sitat av belisarius Vis innlegg
Hun nører opp under raseopptøyene i USA ved å spille på "white guilt".
Vis hele sitatet...
Så... Når Clinton ber rasistene om å roen ned på rasismen sin, og de i steden blir sure og mer voldelige, da arbeider hun bevisst for å spre rasisme? Hvordan får du dette til å gå opp? Eller mener du noe annet? Fint om du kan utdype litt om akkurat hva Clinton gjør og hvorfor det er verre en Trumps åpenlyse og éndimensjonale rasisme.

Rasekonfliktene og alt de medfører er komplekse, går mange hundre år tilbake i tid og er en dypt integrert del av kulturen der borte. Å påstå at rasisme ikke forekommer som noe annet enn et figment i sorte menneskers forkvaklede fantasi er mildt sagt oppsiktsvekkende.

Sitat av belisarius Vis innlegg
Du sier valget er mellom pest og kolera. I mine øyne er Hillary værst. Akkurat hva er det Trump står for som vil føre verden og USA ut i et større uføre enn det Hillary står for? Savner et klart og overbevisende svar på det.
Skjønner at folk har forskjellige politiske oppfatninger, men hvorfor er det å tro på Trumps politiske løsninger illegitimt og på grensen til rasisme og for noen, nazisme?
Vis hele sitatet...
Du savner et klart og overbevisende svar på dette...? Mener du oppriktig at folk ikke har begrunnet sin skepsis til Trump godt nok allerede? Tillat meg å sitere Provos eminente oppsummering:
Sitat av Provo Vis innlegg
Fordi han er totalt uansvarlig. Han lyver i et slitende renn, og gir totalt blanke i om han blir tatt i løgn. Valgflesket hans er totalt selvmotsigende, som for eksempel at han skal gå "all in" å utslette IS, mens han samtidig skal trekke det amerikanske militæret ut av samtlige konflikter. Løftet om å kaste ut alle ulovlige innvandrere i landet er fullstendig umenneskelig, hundre prosent meningsløst, umulig å gjennomføre i praksis og den nødvendige gjennomføringen ville fått selv de mest hardbarka fascister til å rygge. Han var en av frontfigurene i "birther"-bevegelsen. Han er overbevist om at global oppvarming er en hoax satt i live av kinesiske myndigheter for å ødelegge for amerikansk industri. Han er helt åpenbart en komplett ignoramus på absolutt alle tenkelige fronter, og har like åpenbart ingen som helst interesse av å gjøre noe med det. Han er enten tvers gjennom rasist eller så uredelig og uansvarlig at han ikke har noe imot å fremstå som en for å sanke stemmer. Han skryter konstant om hvor rik han er og etter alt å dømme lyver om hvor mye penger han har også. Han er ikke i stand til å formulere en grammatisk korrekt, meningsfull og interessant setning om så livet hans sto på spill. Han gjør narr av utviklingshemmede under taler, og oppfordrer til fysisk vold mot bråkmakere på arrangementene sine. Han er en bølle, en brølape, en drittsekk, en skrythals og en forbanna idiot.
Vis hele sitatet...
Siden du formodentlig har lest dette, og er uenig, hvilke punkter her er det du mener er feilaktige? Ta den infame muren hans som eksempel. For det første er det et ganske godt bevist historisk faktum at det å stenge grensene ikke neppe løser problemet man vil ta tak i, og mest sannsynlig introduserer nye problemer som er enda verre. Dette med ulovlige immigranter burde derfor løses på en mer intelligent måte enn å bare øke grensekontrollen. Trump ignorerer dette. Men det stopper ikke der! I likhet med gjerdet som allerede eksisterer er en mur totalt unødvendig da de fleste ulovlige immigrantene kommer inn i landet via grenseovergangene. Muren vil ikke påvirke dette. Videre kan vi lett se at uansett hvor høy man bygger muren, så er en mur bare en passiv barriere. Den er verdt null og niks med mindre den er tungt bemannet. Dersom man har nok folk, så er et dobbelt gjerde (med miner i mellom, og kanskje automatiske gun turrets et stykke unna hvis du er skikkelig kjip) mer enn nok til å stoppe hvem som helst som vil krysse på overflaten. Man kan jo grave seg under bakken, da. Men det vil jo heller ikke en mur stoppe. Poenget er: Av alle tilgjengelige barrierer er denne muren definitivt ikke den mest effektive. Det er derimot den soleklart dyreste. Dette ignorerer Trump. For å bygge gjerdet måtte USA sette en hel haug med lover til side, deriblandt statutter som beskyttet kritisk utrydningstrua arter, kulturminner, indianergravplasser, miljøet, med mer. I tillegg måtte de ekspropriere en del, noe som krever litt mer i den private eiendomsrettens høye festning. Man må ikke gjøre mindre av slikt hvis man vil erstatte gjerdet med en mur! Høyden varierer litt,men han har sagt tall som går mellom 10 og 30 meter. Trump har også et totalt urealistisk syn på hvor mye det vil koste, og han hevder at han skal få Mexico til å betale. Come on, du er oppegående nok til å innse at det ikke skjer. Så, for å oppsummere dette ene lille punktet i Trumps agenda, så er det altså upraktisk, ugjennomførbart, ineffektivt, latterlig dyrt, skadelig for landet på flere plan, brutalt og tåpelig. Likevel messer han videre om denne muren sin. Kan en mann som er så kørka sies å være noe annet enn uansvarlig?
Provo hevder også at trump lyver. Igjen, er det egentlig noen tvil om dette? Et kjapt googlesøk på 'donald trump lies' gir over 37 millioner treff. Faktisk er det vanskeligere å finne korrekte og sannferdige usagn fra ham, slik at det er mest rasjonelt å anta at han lyver inntil det motsatte er bevist. Jeg kunne sikkert plukke ut eksempler, men... Er det noen vits? Siden du spør må du jo ha lukket øyenene for dette fjellet av informasjon som ligger rett foran nesa di. Faktum er at vi begge to vet utmerket godt at du bare kommer til å ignorere alle eksempler som dukker opp og avskrive de som feilrepresentasjon av media eller noe. Så jeg vet ikke om jeg gidder, i alle fall ikke når du uttrykker deg så generelt som du gjør. Det tar kort tid for deg å skrive "jeg savner konkrete bevis", men det tar lang tid for meg å kompilere en liste som du så kan ignorere i løpet av noen sekunder.
Dette med å kaste ut immigranter har imidlertid blitt diskutert i detalj allerede, og resten er imo ganske så rett frem. Du må nesten spisse innvendingen din litt hvis det i det hele tatt skal være mulig å ta tak i den.