Tråd: Israel i krig
View Single Post
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg vet hva jeg ikke hadde gjort. Jeg hadde ikke bombet svenske skoler, barnehager, sykehus, rådhus, pressesentre, kraftstasjoner, vannreservoarer, olivenskoger, åkre. Jeg hadde heller ikke bygget en mur rundt hele Sverige samtidig som jeg kontrollerte alle inn- og utgangspostene hvor jeg trakasserte og plaget Svenskene som ville passere.

Jeg ville ikke ha oppført meg som en voldelig og rasistisk apartheidstat som jevnlig bombet en lutfattig og undertrykt befolkning sønder og sammen, fordi de undertrykte svenskene viser motstand mot terrorregimet de utsettes for hele jævla tiden.
Vis hele sitatet...
Jeg som svenske hadde heler ikke vært med på å støtte et ekstremt voldelig, ekstremt fantatisk (om ikke ekstremt psykotisk også) regime, som er klare når som helst og hvor som helst til å drepe en illojal svenske eller en random nordmann akkurat når det passer dem.

Jeg som svenske hadde aldri vært med på å støtte et svenskt Hamas. SOm svenske hadde jeg muligens fått med meg en del mennesker for å styrte eller i hvertfall redusere svenske Hamas sin makt og innflytelse.

Jeg tror vi alle her er enige om at storparten av Palestinske områder er okkupert.. Det som vi derimot ikke ser ut til å være enige om, er at når det gjelder fredsprosessen i nettopp nå i 2012 - er Hamas det aller, aller, aller største hinderet for fred.
Det finnes andre betydelige hinder også selvfølgelig, som Israels blokkader og trakasseringer, men jeg vil si det er et akutt behov nå for å knekke Hamas.

Hadde rakettvirksomheten avtatt eller sluttet helt etter krigen i jula 2008, hadde vi ikke hatt disse problemene vi har i 2012.
I et scenario der Hamas hadde vært knekt, ville det sannsynligvis kommet opp andre langt mer ekstrem grupper enn Hamas kanskje - og det er noe Hamas jobber med så dét ikke skjer. Likefullt gir de ansvaret for flere av egne rakettoppskytninger på andre mer ekstreme grupper.

[CENTER]............[/CENTER]
For øvrig, oppfordrer debattantene fremdeles til å se saken fra flere vinkler enn bare én. Israelske overgrep og hensynsløshet har det vært mye av i lang tid, men kom faen ikke og påstå at mange palestinske militsgrupper ikke hadde drept hvilken som helst jøde hvis de hadde muligheten. Siste setningen min; -så lenge Gazapalestinerne lefler med Hamas og grupper som er enda mer farlige enn Hamas, er utsiktene til fred skjøre...
[CENTER]............[/CENTER]

edit; i tilfellene over i førse avsnittet er svensker=gazapalestinere. For oppklaring

edit2; "Hamas elsker døden som jødene elsker livet" e.l.ns
Sist endret av aeon_illuminate; 22. november 2012 kl. 16:43.