Tråd: Israel i krig
View Single Post
Sitat av homoludens Vis innlegg
Problemet med palestinerne og Hamas er jo at de ønsker å utrydde jødene. I "partiprogrammet" til Hamas, som er partiet som for øyeblikket styrer i Gaza, kommer bla følgende holdninger til uttrykk:
Vis hele sitatet...
Det kan stilles spørsmål ved hvorvidt Hamas i det hele tatt representerer befolkningens faktiske holdninger, men om de så gjør det ville jeg spurt meg hvem som har skyld i disse holdningene.
Israel skaper terrorister daglig, nesten uten å ta sivile tap. Generasjoner av palestinere vokser opp konsumert av helt rettmessig sinne, og når noen da forteller et desperat menneske at man kan fyre av noen raketter over grensen tror jeg ikke alle vil være vonde å be.

Sitat av homoludens Vis innlegg
Hvis man absolutt skal ta parti med en av dem, så må du ta stilling til en del ting. Velger du å gå for det eneste reelle demokratiet i Midtøsten som respekterer menneskerettigheter, eller velger du å gå for antisemittene og islamistene på Gazastripen? Hva ville du gjort om svenskene hadde sendt raketter mot Oslo, Bergen eller Trondheim?
Vis hele sitatet...
Det er fullstendig vanvidd å hevde at Israel respekterer menneskerettighetene.
Befolkningen på Gaza er ikke noe mer ekstreme Islamister enn hva Israelerne er ekstreme sionister.
Sveriges befolkning er ikke statsløse, de er ikke okkupert av Norge, og de har i det hele tatt ingen grunn til å sende raketter mot oss. Det er meningsløst å svare på det spørsmålet, og jeg skjønner ikke hva du tenkte da du stilte det.