Tråd: Israel i krig
View Single Post
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av uaexed Vis innlegg
Israel har teknologi som gjør at de presiserer sine skudd, de advarer palestinerne om når de skal holde seg inne/ute av området, de avbryter hvis det er fare for casulties, det er i det hele og store bare Hamas som er syndebukken.
Vis hele sitatet...
Vel.. Jeg sier meg enig i at Hamas bør fjernes, og det *kjapt*, men hvor har du ifra at staten Israel er uskyldige ??
Hvis jeg ikke husker feil har staten Israel hardt undertrykt palestinere i mer enn 60 år, dermed forvinner uskyldigheten fort.

Utsagnet mitt i forrige innlegg der oppe[COLOR="Blue"]^[/COLOR] var eksplisitt rettet mot Hamas. Nettopp fordi vi er i 2012, og en rekke fredsprosesser er gjennomgått, en rekke kriger har blitt utkjempet, sivile har blitt terrorisert på begge sider.
Alle normale israelere og palestinere ønsker så fort som mulig å stabilisere situasjon per dags dato, slik at minst mulig vold utøves.
Få andre enn regelrette galninger ønsker å forverre klimaet enda mer nå.

For stabiliseringens skyld er det étt stort problem, -på Gaza; nemlig at Hamas har balletak på folket, og balletak på politikken som føres. Med Hamas fremdeles sprellende rundt blir det ikke fred. Og sånn at det er sagt; jeg tror neppe det kommer et nytt Hamas på Vestbredden hvis Hamas på Gaza jevnes med jorden. Til dét er Vestbreddpalestinere for fredelige.
Sist endret av aeon_illuminate; 21. november 2012 kl. 18:23.