View Single Post
Dere bruker ikke superrich når dere veksler, det er mye av problemet, dere taper mange prosent der. Superrich har mange brancher i bangkok og gir nesten bedre kurs enn mulig. Poenget er uansett at å flytte fordi du ikke har råd til å leve som en konge lenger der nede. Kjøp brød hvis du liker det, alt er billig. Er bare det at alle som bosetter seg i utlandet forventer å spise ute hvert eneste måltid i tilegg øl hele dagen.

Sitat av junkhouse Vis innlegg
Klart valutakurs har noe å si, jeg husker godt når du fikk over 6 baht pr krone, nå er det godt under 4 baht.
Likevel lever en mye billigere enn i Norge så hvis en har mulighet er det ikke noe å lure på.
Bahtsold.com finner en mange leiligheter, så en i går som vil ligge rundt 2-2200 ink strøm, vann og internett like utenfor Pattaya.
Forsåvidt en plass som er mye bedre enn sitt rykte hvis en ser bort fra de mest belasta plassene.
Vis hele sitatet...

Dette er det dummeste jeg har hørt, vært i Pattaya 3 ganger, kun negativt inntrykk og det er så langt fra det norske livet man er vant til.

Hvis TS bor i Oslo vil han stortrives i Bangkok.

Dere bruker ikke superrich når dere veksler, det er mye av problemet, dere taper mange prosent der. Superrich har mange brancher i bangkok og gir nesten bedre kurs enn mulig. Poenget er uansett at å flytte fordi du ikke har råd til å leve som en konge lenger der nede. Kjøp brød hvis du liker det, alt er billig. Er bare det at alle som bosetter seg i utlandet forventer å spise ute hvert eneste måltid i tilegg øl hele dagen.

Sitat av junkhouse Vis innlegg
Klart valutakurs har noe å si, jeg husker godt når du fikk over 6 baht pr krone, nå er det godt under 4 baht.
Likevel lever en mye billigere enn i Norge så hvis en har mulighet er det ikke noe å lure på.
Bahtsold.com finner en mange leiligheter, så en i går som vil ligge rundt 2-2200 ink strøm, vann og internett like utenfor Pattaya.
Forsåvidt en plass som er mye bedre enn sitt rykte hvis en ser bort fra de mest belasta plassene.
Vis hele sitatet...
Valutakurs har noe å si men hadde folk vært smarte hadde de hatt thailandske baht på konto for å unngå slike smeller, de fleste tar ut av minibank, det er det DUMMESTE du kan gjøre. Gå til en superrich branch og veksle kontanter, CASH IS KING. Jeg reiser alltid med 15000 i kontanter til Thailand i NOK og veksler på superrich brancher. Minibankene tar to måltid bare for å ta ut ett beløp. I tilegg er kursen dårlig uansett om du velger norsk bank sin kurs. Superrich og kontanter er veien å gå, nettbank i disse tider er så utbredt at minibanker er unødvendig. Hvertfall når du må betale 240 baht bare for å få love å bruke minibanken som utlending. Vi trenger snart en voksenopplæring som er obligatorisk der folk lærer økonomi å hvordan det fungerer. "Jeg husker når baht var på 6 og nå godt under 4". Ting forandrer seg. Men Norge kan jo takke seg selv i at valutaen er så svak, får håpe renteøkningene fremover booster kronen litt.

Hvis TS bor i Oslo vil han stortrives i Bangkok.

Sitat av TomC Vis innlegg
Jeg vil tørre å påstå at alt ikke er rosenrødt i Thailand heller da, men..

Har bodd flere år i Thailand (snakker Thai sånn nogenlunde). Det er mye billigere å bo i en mindre by enn i BKK, men er sandt at det kan være vanskelig med språk. Personlig ville jeg aldrig bodd i noe land uten å lære språket uansett.
Og det åpner i Thailand også opp for visum til landet. Du får 1 års studentvisum hvis du går på skole for å lære Thai, det er ikke så mye skole pr. uke som kreves. Jeg tror du kan gjøre dette i intil 3 år. (du må bare møte opp på immigrasjonskontor hver 3. md.)

Jeg skjønner godt at folk er skeptiske til Thailand, og det er ett helt annent samfunn en det norske. Er 100% sikker på at ikke alle ville trives der. Så spørs det jo også hvordan det ser ut for deg med vidre behandling osv. Er ikke bare å ta seg en tur hjem, er ikke gratis å fly akkurat.

Du får spørre hvis du lurer på noe .. Men vanskelig å forklare Thailand over nettet
Vis hele sitatet...
Så en 10. etasjes leilighetskompleks der man har bassenget for seg selv på toppen og treningsstudioet for seg selv 9/10 ganger fordi andre er på jobb, er ikke luksus? Jeg brukte ikke penger, shuttle til og fra bts er inkludert i felleskostnader, brukte litt penger på bts så så jeg hvor hver dag bringte meg, er man i Bangkok er det neimen ikke dyrt og hive seg på en van til kanchanaburi, eller andre plasser, skal man ta taxi alene blir det litt dyrere men man finner alltid alternativer. Anbefaler Bangkok, der er det lett å lære språk og mange plasser om man interesserer seg for det men jeg ser ikke noe problem med å bo i bangkok når jeg føler jeg har en mansion mens jeg er i svømmebassenget etter en tur på treningsstudioet i ro og fred med air condition Tviler på du finner noe sånn luksus så billig i en liten by, er vel heller bare varmt vann du er heldig de har i husa der
Sist endret av bullshit..; 3. september 2018 kl. 12:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.