View Single Post
Sitat av jaffa87 Vis innlegg
Konge. Dette var nyttig informasjon. Hva betyr bts?

Så da betyr det at jeg går ned på standard så ville jeg kanskje kunne bo ennå rimeligere i Bangkok?

Hva med mindre byer i Thailand er det lavere priser der?
Vis hele sitatet...

BTS er Skytrain som er i Bangkok med forskjellige linjer som går hver 5 eller 10. minutt, slutter og gå klokken 12 på natten for vedlikehold på alle jernbaneskinnene, det jeg liker er at de har lagt kollektivtransporten over bakken. Ja, sjekk linkene mine.

Folk tror at du vil reise til Thailand og kjøpe rolex, drikke masse øl og champagne hver dag men klarer du tilpasse deg thai kulturen er det svinbillig og leie. Sukhumvit 72 er ett fint strøk i bangkok, ikke midt i, billig og leie, mye nye leiligheter, prisene er preste derfor vi sitter på leiligheten nå til de åpner skytrain til pattaya, da øker prisene. Men skriver du leiekontrakt på 1 år så har du den prisen 1 år for eksempel. Men jeg vil anbefale deg bangkok hvis du liker byliv, mye og se, mye mennesker, alt er så enkelt og taxi trenger du ikke ha dårlig samvittighet for å ta 3-4 ganger i uken

Anbefaler deg ikke mindre byer i Thailand enn Bangkok hvis du tenker å bosette deg der og leve dagligdags da Bangkok har mange nasjonaliteter allerede, kan bli vanskelig i mindre byer med kommunikasjon osv. Mange i bangkok av thaiene kan litt engelsk, i mindre byer er det vanskelig. Er det slaraffenliv du vil ha velger du liten by eller pattaya. Men da vet du jo at det blir drikking og festing osv.

I tilegg er den norske ambassaden i Bangkok lett tilgjengelig med skytrain. Søk og se, ikke la noen triste uføretrygda narkomane som ikke tørr å flytte skremme deg fra det. Failer du, flytter du hjem igjen, du har uføretrygden uansett.

For å fornye 30 dagers visa man får uansett kan man utsette dette til 60 dager på immigration office eller noe(google). Hvis ikke må du krysse landegrensa til Laos, Myanmar(Burma) eller Malaysia eller basically hvor som helst så får du 30 nye dager. Da tar du en togtur til nord i sovekabin, krysser laos broen, spiser middag, ser triumfbuen i Laos, returnerer til Bangkok. Eller søk visum

Tror Bangkok er beste alternativet med tanke på at du møter mange australiere, nederlendere, nordmenn osv. Ikke horekunder, snakker om folk som jobber der eller har bosatt seg i bangkok. Pattaya er horeby nr1. Satt på sånn baht bus i pattaya og en nederlender lurte på om jeg var fra nederland så sa jeg nei, så spørte han hvor mange jeg hadde pult idag.

Vet ikke hva du er ute etter men Bangkok er nok midt i blinken hvis du ikke har angst for storbylivet

Ja, går du ned på standard med 1 roms med 1 aircondition snakker vi kanskje 4000 baht eller noe, men jeg vil anbefale noe med svømmebasseng på taket, nytt, treningssenter på toppen. Det er verdt det. Halverer du prisen mister du alt det og har ingenting og gjør enn å sitte å sture i leiligheten hvis du ikke orker byen den dagen

Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
En ting du bør tenke på hvis du flytter utenlands er at valutakursen endrer seg. Hva som er bra i dag, kan være katastrofe om 5 år. Eller omvendt.

F.eks. Mange pensjonerte seg tidlig ogflyttet til Thailand fordi det var så billig. Men gjett hva, den thailandske valutaen har steget i kurs, og da får folk mindre penger etter veksling. Og nå er det mange som flytter hjem igjen da dem ikke har råd lenger. Just saying.

Reiseforsikring er som sagt bare for reiser. Skal du bo i et annet land, må du skaffe deg helseforsikring i det landet.
Vis hele sitatet...
LOL IVAR, valutakursen ga utslag for de som tror de kan drikke 20 øl til dagen osv. Du har norske penger på kontoen som du kan overføre til thailandsk konto, du må selvfølgelig ha en buffer, kanskje leier du og har 3 måneder oppsigelsetid da må du ha buffer på 3 måneder for å kunne dekke husleien hvis valutuaen kollapser.

Men er det noe som har gått nedover i det siste så er det den norske kronen så hadde alle uføretrygdede hatt thailandske baht hadde de vært rikere, så ikke dra informasjon opp av ræva Ivar, hvor mange kjenner du som måtte flytte derfra?

Dette er artikler om pr-kåte mennesker som ikke fikk vinen sin like billig i Thailand lenger og vil flytte hjem igjen. For ett dårlig argument.
Sist endret av bullshit..; 3. september 2018 kl. 08:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.