View Single Post
Har LITT lyst til å svare her.
Jeg har brukt Nobligan i et par tiår, tar 4 * 50 mg daglig. I forbindelse med leveringsproblemer på Nobligan fikk jeg for et år siden Oxycodone, 10 mg som ble dosert til to stk daglig. Har brukt kombinasjonen snart ett år siden Nobligan kom på lager igjen.
Jeg gikk da til fastlege og forklarte at kombinasjonen fungerte langt bedre enn bare Nobligan og / eller Oxycodone. Fastlege var betenkt over mengden men sa at det burde fungere bra. Har som sagt inntatt kombinasjonen (200 mg Nobligan og 20mg Oxycodone) daglig nesten ett år. Sa til fastlege at han jo har full kontroll over forbruket og kan kutte hvis ting tar av, noe han forstår! Han gikk også med på å skrive ut pakningsstørrelse på 100 stk grunnet pris.
Dette for å klare smertene i ryggen etter tre prolapser. I de siste dagene har jeg bestemt meg for å sjekke avhengigheten og har kuttet helt med Oxycodone og halvert Nobligan. Tar altså kun 100 mg Nobligan daglig nå.
Dette fungerer meget greit, smertestillende effekt er betydelig redusert, men har ingen savn etter medisinene.
Glemte å ta med at jeg bruker Apodorm i tillegg for å sove, der har jeg også testet med en halv tablett i noen uker, noe som også fungerer greit.
GRUNNEN til reduksjonene av medisininntak er enkelt og greit økonomi. Det blir for dyrt å ha kontroll på smerter så jeg foretrekker heller smerter enn ubetalte regninger..
Så, etter EGNE erfaringer, dels over lang tid har jeg ikke opplevd behov for å øke dosene og heller ingen abstinenser ved bortfall, kun at smertene øker betydelig. Mulig at dette skyldes, som TS at jeg ikke har misbrukt muligheten til å øke de daglige dosene. Kun ved glemsel har jeg tatt mer, det verste var vel dobling av begge ved et enkelt tilfelle.
Sist endret av woff; 16. februar 2021 kl. 17:10.