View Single Post
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
Lov å spørre hvorfor du løp fra dem? Høres ikke ut som et
lurt trekk. Med mindre de hadde spesifikk grunn til å stoppe
deg vil jeg tro du fint kunne snakket deg ut av dette før de
fant stashet.
Vis hele sitatet...
løp fordi det har vært razzia hos 3 av kompisene mine den siste måneden og vet at de har spanet på vennekretsen min i det siste. hvis de hadde ransakelsesordre hos noen av vennene mine så var jeg ganske sikker på at de ikke var der for å snakke og at de kunne skjekke sekken min hvis de ville.

Sitat av sondriz Vis innlegg
Du slipper nok unna med samfunnstraff på grunn av ung alder og liten mengde (antar du heller ikke er straffedømt tidligere). Dersom de så at du kastet sekken og du ikke kan forklare dette på noe vis, vet ikke helt hva hvordan du har forklart deg til politiet til nå. Om det er veldig liten tvil om at du var eieren (du kan spå tvil men er ikke alltid like enkelt - så for eksempel en bli frikjent for ruskjøring her fordi han påsto noen "mulatter" ga han en iste med metamfetamin og rivotril i - har artikkel om noen er interessert) så har du kanskje en sjanse, men på grunn av straffespørsmålet ville jeg kanskje bare vært ærlig om at det var ditt.

Du må absolutt ikke si at du ikke bruker selv, det at du testet ut negativt er forsovet et dårlig tegn. Det er en ting å selge for å dekke sitt eget forbruk, men å selge uten å bruke selv kan fort bli en skjerpende omstendighet i retten (da er jo motivet nødt til å være penger, og med det stigmatiserte synet kan de fort tro du er kynisk nok til å ødelegge liv for penger eller hvert fall fremstille det slik). Bare husk å si at du kjøper store kvantaer om gangen for å slippe å oppsøke miljøet samt spare penger. Det er lurt å ha en forklaring på det.

Ønsker deg lykke til, siden du er under 18 slipper du nok veldig billig unna. Og forresten så kan det se ut som en stor hasjsak i dine øyne, men det er det absolutt ikke, har selv en venn som hadde mye større mengder og slipper unna med samfunnstraff. Jeg fikk derimot en betinget dom på mye mindre mengder, men så er jeg over 18 og tidligere straffedømt. Du har veldig mye fordeler her og det er usannsynlig at du får en fengselsdom.
Vis hele sitatet...
høre bra ut!
Sist endret av Joakim123; 30. september 2017 kl. 22:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.