Tråd: Groguide
View Single Post
pluss at både
vekst og kvalitet er bedre
Vis hele sitatet...
Helt enig med Batabusa her. Kvaliteten på hydrogrow er ikke bedre enn ved jord. Dog du kan få større avkastning, og noe høyere yield enn ved jordgrow.

Nå har jeg lest at det å dyrke i potter med jord i og sette dem i
vinduskarmen ikke er så lurt at det gjør noe, dette fordi at
de er lette å se/kjenne igjenn for de som har litt peil og spes hvis
du har vinduene dine veeldig nærme asfalten utenfor
Vis hele sitatet...
Dessuten har vinduskarmgrows mye annet negativt ved seg enn at folk kan komme til å se planten. Lys feks. Cannabis trenger inimum 5 timer med direkte sollys om dagen. Noe som gjør at vinduet ditt må være i en retning som tilater dette. Og tilater det en 3-4 mnd periode. Det er det ikke mange vinduer i Norge som gjør. Du kan også fint dyrke i jord under HPS, man trenger jo for all del ikke sette dem i vinduet.

Det andre er at en kan fort få mange uønskete bakterier,
basiller, forråtnelse osv. ved å bruke jord og slikt.
Vis hele sitatet...
Bakterier og råte er også faktorer i hydrogrows. Bakterier finnes OVERALT, uavhengig om du dyrker i vann eller jord. Jeg kan heller ikke se hva galt de bakterierne skulle gjort....
Råte kan du lett få ved hydrogrow også. Hvor har du lært at hydrosystemer er fri for råte og bakterier?

De kommer med 5 stk frø i hver pakke (kommer som brev post)
og koster ca: 1000 med frakt.
Vis hele sitatet...
I helvete så dyre frø! Var det 1000,- for 10 frø du sa det var?

Ja dyre men du kan få mye ut av
de med riktig behandling
Vis hele sitatet...
Det kan du med en pakke frø til en femtilapp(10 stk) også. Dog jeg ser at navnet er fengende og har et godt rykte.

Ja. gidder ikke kommentere mer på innelegget ditt atm. Har uansett et par meninger og spørsmål.
1. Hvorfor gidder du å lage en ny tråd om dette? Spesielt med tanke på at denne tråden finnes?
Om du vil lage en dyrkelogg hadde det vært fett i en egen tråd, men generell weedgrow-prat/spørsmål..?

2. Herregud mann, skaff deg litt struktur i innleggene. Det er mye rot, dårlige setninger og forferdelige linjeskift.

3. Hvor gammel er du? Sorry hvis jeg virker overstadig negativ, men du virker forholdsvis ung. Er dette noe du faktisk har modenhet nok til å forstå alvoret av om Onkel Blå skulle banket på døre?

4. Hvilket hydrosystem har du tenkt til å kjøre? Drip, wick, water culture eller kanskje aeroponic?

Sitat av XStonerX Vis innlegg
Takker og bukker for tilliten

Og i dag kom endelig den høyst etterlengtede pakken min fra weedshop, men da jeg skulle montere lampen støtet jeg på problemer. Det gjelder ballasten og jeg forstår faen ikke hvordan jeg skal koble opp denne jævelskapen, tross at det står mer en godt nok forklart på "lokket". (Jeg kan rett og slett ikke å lese elektrotegninger i det hele, og våger heller ikke å prøve meg frem.) Jeg har prøvd å lage en tegning av situasjonen jeg befinner meg i nå.

http://i55.tinypic.com/64nxut.png

Jeg lurer da på følgende:

x På hvilke bokstaver i figur 2 skal jeg koble på de forskjelligfargede ledningene som er prøvd vist på figur 1?

x Jeg røsket ut strømledningen som gikk til den stasjonære Pc'en min og klippet den av ved enden, er denne egnet til å bruke som strømtilførsel til ballasten?

x Jeg røsket samtidig ut ledningen til en lampe i stua, vanlig 40w lyspære. Kan denne ledningen brukes fra ballasten og opp til lampen, eller trenger jeg noen kilo med dyr kabel da kanskje?

Takker for all hjelp
Vis hele sitatet...
1. Slenger ved et bilde slik jeg har koblet min. Kanskje det hjelper.
2. Kanskje. Om det er en sterkstrømkabel eller hva det nå heter funker det fint. Men, vet jo ikke helt hva slags kabel det er så hard to say herfra. Men, om min og din er samme ledning så skal det funke helt fint.
3. Vil nok anbefale å kjøpe noen meter med "dyr" sterkstrømkabel(ganske sikker på at det er det det heter, om ikke så får en eller annen elektrodude rette meg) på clas ohlson eller noe. Koster deg rundt 150 for 10 meter



^^
Du ser det kanskje ikke så godt, men jordingskabelen er bare skrudd rett i chassiet på ballasten i et hull som var der.