View Single Post
Sitat av Molekyl Vis innlegg
Jeg bor i nord-norge og er omringet av folk som nesten ikke klarer vente til det er helg slik at de kan gå langt til fjells for å fiske på et vann.

Min far er sjarkfisker, og jeg har fisket både i havet og oppe på fjellvann når jeg var mindre, men jeg har aldri skjønt begeistringen rundt det.

Hvorfor er det så populært? Jeg synes det er ufattelig kjedelig å stå timevis rundt et vann, med mygg og insekter, for så å KANSKJE få en fisk på kroken. Og om man får en fisk på kroken, så er det ikke spennende, fordi man vet jo hva man potensielt får. En fisk.

Instagram og facebook er i disse tider proppet full av slike "fangst"-bilder av hvor mange laks eller ørret de har fått, og gjerne bilder av der de står med fiskestanga i turklær og "nyter" livet. Jeg føler dette er skrytebilder og må ærlig si at jeg tror ikke alle fisker ut av ren glede for selve hobbyen, men heller for å kunne skryte på instagram av at man er et friluftsmenneske.


Er det noen som skjønner hva jeg mener?
Vis hele sitatet...
Ja, jeg skjønner heller ikke? Som vi ser er allt i dag fokusert på "friluftliv" og "idrett". Det må være mangel på alsidige interesser. For meg er det å sitte å fiske som å vente på at maling skal tørke.