View Single Post
Gøy og gøy, er ikke akuratt superunderholdene men som EvilSink sier så gir det en ro i sjela fordi man er fokusert på noe, oftest et rolig vann omringet av stillhet og lukten av natur som nesten på trolsk vis fyller lungene med en ubevisst etterlengtet rens fra bygryta, eksos og bråk. Hvis man fisker bare for å få fisk så er det dønnkjedelig for da står man å stresser i fremtid og lurer på om ikke fisken biter snart. Da fisker'u på feil måte spør du meg.
Hele pointet med å dra på fisketur utenom mat er å leve i nåtid og nyte bare akuratt her og nå og slippe bekymringer og stress. Medisin for sjela om man klarer det, kanskje tenne bål eller ha med niste, kanskje en spliff, også er det bare en bonus når man har fiskelykke og får mye napp!

De gangene jeg har vært på fisketur i nordnorge har jeg fått napp innen femte kastet og fått minst fem fisk hver gang på tre kvart time og det er gøy! Jeg tok også fangstbilde til insta da - Ikke for å skryte som du tror men for å dele litt av opplevelsen og følelsen med andre. De som veit veit på en måte, jeg får godfølelse av å se andres tur- og fiskebilder fordi jeg assosierer med hvor koselig og chill det er. Pga bra fiskesjans i nord tiltrekker seg nok flere spenningsfiskere der og ikke bare livsnyterne. Ikke uten grunn at det kommer friluftsfolk fra utlandet for å få oppleve å fiske i midtnorsk og nordnorsk vann!
Sist endret av celtseus; 7. august 2021 kl. 03:26.