View Single Post
smilinh's Avatar
Trådstarter
51
Sitat av JohnnyNonsens Vis innlegg
Hvis du våkner å ikke lenger er trøtt i det hele tatt så ser jeg ikke problemet? Er jo bare å stå opp, lage seg en kopp kaffe å en skikkelig frokost for så å starte dagen. Spiller jo ingen rolle om du står opp kl 4 eller om du står opp kl 8 på morgenen?
Å begynne med medikamenter og alt mulig slags kosttilskudd hvor 90% bare er bortkastede penger, er litt vel drøyt etter en uke med noen timer mindre søvn en vanlig.

Har hatt flere sånne perioder selv, og etter noen dager så ordner det seg. Trives godt med å våkne tidlig, mye bedre det en å sove bort halve dagen slik mange gjør.
Vis hele sitatet...
Er vel mer fordi 4t søvn pr natt over tid er direkte usunt, og er relatert til flere sykdommer. Jeg går jo rundt og gjesper, så jeg er "trøtt", men jeg er absolutt ikke slapp, og fungerer som ellers med mindre søvn.

Sitat av Bored Vis innlegg
Anbefaler å be legen om melatonin fremfor å kjøpe den reseptfrie varianten. Circadin som den heter på resept er depot, og dermed får du jevn konsentrasjon i blodet. Den reseptfrie har veldig kort halveringstid, og det som skjer når stoffet går ut av systemet er at kroppen pumper ut adrenalin. Dermed våkner du.
Vis hele sitatet...
Det trenger jeg nok ikke, er bare snakk om en uke med elendig søvn. Og jeg vil tro at den har mye mer bivirkninger og. Skader ikke å teste ut den respetfrie varianten først.
Sist endret av smilinh; 17. juni 2021 kl. 23:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.