View Single Post
Om man tror på karma så vil det vel uansett være vanskelig å ikke reinkarnere, bruker man opp sin karma er det vel så at en reinkarneres som et vesen lenger ned i kjeden? Høres veldig bastant ut, jeg har sett og opplevd mange kjærlige handlinger utført mot mennesker som ikke har noen særlig relasjon til andre. Om en skal sette det på spissen er ingen handlinger fullstendig uselvisk. Om enn ubevisst. Videre skriver du om det norske hverdagslivet, hvor meningsløst "jobb, hjem regninger, osv" er. Men her generaliserer du voldsomt. "jobb" kan innebære så mye, og forskjellig fra dag til dag. "hjem" - virker som du ser på dette som å gå rett i hus og gjøre ingenting. "osv" - her utelater du mye som sannsynligvis inneholder mye mening for de fleste. Men velger å hoppe over dette siden det ikke vil passe med oppfatningen din.

Psykedelika har ulik virkning på folk. Noen finner kanskje ut av at de ikke er ærlige med hva de gjør vs de de ønsker å gjøre, andre slapper mere av med seg selv. I noen tilfeller kan en få en ny driv til å prøve noe en har utsatt tidligere på grunn av usikkerhet for eksempel. Men at alle som introduseres for psykedelika opplever at skjell faller fra øynene og verdens falskhet og bedrag kommer for en dag, er lite sannsynlig. I allefall etter hva jeg selv har opplevd og sett blant bekjente. Men: om man har en negativ innstilling til samfunnet og verdensbildet, og føler seg utenfor venners tankegang og familiens samhold i forkant av å ta psykedelika, vil jeg tro at alt en har med seg av meninger kan bli forsterket eller "bekreftet. Da blir det like godt et spørsmål om en bedrar seg selv, og bruker disse "åpenbaringene" som en unnskyldning for å gi opp, fremfor å jobbe med seg selv og sin livssituasjon til en oppnår en meningsfull tilstand