View Single Post
Dytter opp denne jeg. Verdensdagen for psykisk helse hvor man blir rådet om å snakke om ting, spørre hverandre hvordan det går og lignende. Hvordan har dere det?

Jeg har det skikkelig fælt i dag. Er fylt med så mye skam og vonde følelser. Sitter og tenker på hvor mye jeg hater meg selv og hvor ubrukelig jeg er og hvor til helvete ting går. Når jeg har det slik kjenner jeg stråling fra skuldrene og oppover nakken mot bakhodet. Det er slik jeg er vandt til at skam føles, altså jeg føler det på kroppen. Skammer meg over at jeg er så stygg som jeg er, jeg burde operert meg og fikset på utseende. Satt av penger til plastisk kirurgi. Jeg tror det er det eneste som kan hjelpe meg. Det at jeg er stygg er et utrolig stort problem for meg. Jeg har prøvd å riste av meg tankene i hele dag men det går ikke. Jeg blir flau og lei meg når jeg ser meg i speilet, og jeg sliter sånn på jobb for tiden. Er lei av å høre min egen stemme, føler meg dum hele tiden, føler meg uegnet, at ingen vil ha meg der og at alle er så mye bedre enn meg. Jeg har prøvd så godt jeg kan å forandre personlighet men det er faktisk vanvittig vanskelig. Jeg skulle ønske jeg var sprudlende og utadvendt som de andre damene på jobb er, og de som er på alder med meg er så mye flinkere og bedre enn meg. I forhold til dem er jeg dum som et brød og ser ut som et flykrasj og jeg legger merke til det hver bidige gang vi jobber sammen. Det er bittert, surt og vondt. Men jeg er ikke misunnelig på dem, jeg ønsker dem alt godt, ser opp til dem og beundrer dem.

Siden sist jeg skrev her har livet vært som vanlig, tungt men gjennomførbart, noen dager er så jævlige at jeg forstår ikke at jeg, ja... Jeg har ingen å snakke med og jeg ønsker ikke at tilfeldige folk skal være hobbypsykologer for meg. Så da kan det hjelpe å skrive litt på et forum. Jeg ville ikke følt meg bedre av å snakke med noen i virkeligheten uansett. Jeg er helt fastlåst. Jeg vet hvorfor jeg er så langt nede i dag også, jeg fikk et kompliment på jobben i går, var en som sa at jeg var så utrolig snill og god. Jeg blir trigga av komplimenter og overtenker det. Jeg lurer på hva som var baktanken i det.