View Single Post
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Du kan ikkje overføre informasjon med sammenvikla fotoner.
Vis hele sitatet...
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Vidarlo skrev esplisitt at du ikke kan overføre informasjon raskere enn lyshastigheten. Det står. Eksempelet ditt viser en av kvantemekanikkens kontraintuitive sider, men det kan ikke benyttes til å overføre informasjon mellom to punkter raskere enn lyshastigheten.
Vis hele sitatet...
Jeg formulerte meg vell ganske dårlig, men jeg skrev faktisk
Sitat av Spsy Vis innlegg
Ut ifra dagens teorier er hastigheten vi kan overføre informasjon begrenset av lyshastigheten, men...
Vis hele sitatet...
Dårlig formulert fra min side, men jeg er innenforstått med at informasjon ikke kan sendes raskere enn lysets hastighet idag.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Du vil at vi skal ta utgangspunkt i at vår forståelse av fysikken er feil silik at vi kan rettferdiggjøre besøk fra det ytre rom - besøk det altså ikke finnes fnugg av bewvis for at har skjedd. Synes du det er et rasjonelt utgangspunkt? Bør vi begynne å tro på gud siden vi ikke kan motbevise hans eksistens?
Vis hele sitatet...
Nei du jeg vil ingenting... Anser det som mer sannsynlig at vi ikke har blitt kontaktet enn at vi har blitt kontaktet, men det burde likevell være mulig å være åpen for at vår vitenskapelig forståelse av verden vil fortsette å utvikle seg i tiden fremover.