View Single Post
Jeg vil anbefale deg å tenke langsiktig. Tenk 10, 20, 30 år frem i tid. Er 200 000 så mye å snakke om da, egentlig? Hvis du fortsetter i jobb"løpet" du gjør nå hele livet, og du får en jobb hvor du tjener 350 000 i året etter skatt i snitt hele arbeidslivet (40-50 år, la oss si 45 i snitt), så blir det 350 000 x 45 år = 15 750 000 kr. De 200 000 er bare peanøtter.

Du skriver at du går på et studie hvor du er nøye utplukket. Jeg antar at dette vil lede til en jobb etter noen år, når du er ferdig, hvor du vil få en ganske ok lønn?

Ser du skriver at jobbmarkedet for ditt arbeidsområde er veldig presset. Men bør det være noen hindring? Du har vel like gode sjanser som andre, og etter min mening bør du fokusere på å fortsette dét løpet. Ikke degradér deg selv ved å ta en jobb der du ikke får brukt alle egenskapene dine. Du er 21 år, du har mange år på deg hvor du er forventet å få jobb. Så ikke stress deg ut over ingenting enda.

Jeg mener at spillavhengighet oppstår av mangel på spenning eller understimulering av ett eller flere områder. Det er viktig å få brukt kreativiteten og føle litt spenning, utenom jobben. Det behøver ikke komme av gambling. Men det er også viktig med riktig støtte. Får du nok positiv støtte igjennom studiene, rollepersoner? Ingen lever av luft og vann alene.