View Single Post
Hei, Lurer på på om noen kan hjelpe meg med å diagnotisere hva som er feil

Pcn kødder jævlig og jeg mistenker sterkt at det er CPU som begynner gå i dass.

Problemet er at pcn kun starter noenganger, alt starter av hardware men ingenting skjer. VGA lyser rødt på MB heletiden når den ikke starter. Men jeg har prøvd å bytte PSU, 3 forskjellige skjermkort og bytte ut ledningene til skermkortet. Jeg har også prøvd bytte skjermkortet til en annen slot. prøvde starte integrated graphics men fortsatt samme problem.

Når pcn først starter så er CPU styggvarm, idle på 45-53c og når jeg spilte cs igår kom den helt opp i 80+. Har også store "freeze" problemer ved eksempel når jeg skal åpne bags,interact med npc eller andre players bruker abilities på WoW så fryser spillet 1sekund.

Kjølepasta har jeg prødv å bytte 3 ganger de siste to ukene og kjøleren er en hyper evo, den sitter dønn fast.

Jeg har slått ned voltage på cpu til 1.250 da den pleide bruke 1.3+ noe jeg synes er høyt for en 3.5ghz stock 3770k

Kjørte prime95 og da la temperaturen seg på opp til 75c. Nå har jeg fjernet ene siden på kabinettet og har wow oppe samt firefox og høyeste temp er 69c mens den ligger somregel rundt 55-65 atm.

Laveste temperatur etter at pc ble startet er 35c derretter flyr den fort opp til 40-50 selv om jeg ikke gjør en dritt.


Komplett åpnet en retur for CPU da de var enige at den oppførte seg rart. men så leser jeg folk sier "enten så virker den eller så funker den ikke i det heletatt og at det er hovedkortet" Mens noen sier noe annet og sier de har hatt lignende problemer med CPU.


Noen med kunnksap som kan gi sin mening?
Sist endret av Rammlied; 16. desember 2016 kl. 22:07.