View Single Post
Ikke for å virke ufølsom eller tråkke deg på tærne, men du sier at det alltid er stress i livet ditt, og da sikter du til stress angående rus og dens tilgjengelighet. I dette ligger det vel at du definerer livet ditt til bare å omfatte rus...? MEN, du benevner også din kjærlighet til dine foreldre, som ser ut til å være en vektig og sår del av ditt liv. Altså, klarer du å skape en mening utover hva rusen kan gi deg.

Selv har jeg vært alvorlig syk siden jeg var 11 år med alskens sjeldne sykdommer, og mer enn ett tiår senere, har jeg flere ganger vært nær å gå bort (lever egentlig hele tiden i gråsonen der). Rus har nå for meg blitt et verktøy til å tåle det utålelige, da livet mitt i seg selv definisjonen av stress, uflaks og urettferdighet. Hva jeg vil med denne benevnelsen, er at du har et liv utenom rusen, men mennesket søker jo det kjente og vante, så jeg ser poenget ditt. Dog evner du å skape en mening som ikke dreier seg om rus, og da kan det kanskje være gunstig å skape flere slik meninger, for å se at du har noe å vinne på å stoppe med rusen. Kan være vanskelig å stoppe uten en mening bak det hele.