View Single Post
Ambience's Avatar
Trådstarter
25
Sitat av bottknott Vis innlegg
Jeg satt inn 25 000 i ett aksjefond fra feriepenger i 2015. Her valgte jeg ett fond som hadde en lav Morning rating og 100% i aksjer.
Hittil i år (fra 1/1) har aksjene gått opp med 2,28% og totalt siden aksjefondet ble opprettet har det steget med 30,61%.
Antar at jeg har hatt flaks med valg av tidspunkt etc, men tenker å dytte inn mer i ett lignende aksjefond evenetuelt i en aksjesparekonto til fremtiden..

Dette besvarer ikke ditt eksakte spørsmål rundt aksjer spesifikt dog, men kanskje ett fond er noe å tenke på i tillegg..
Vis hele sitatet...
Sitat av moret Vis innlegg
Vel, kursen er jo lav om dagen så kan jo fort gå oppover her.


Jeg er ikke nødvendigvis uenig i deg her, men Evry har hatt 15øre vekst på det siste året. Og du vil sette 10k inn og tjene penger på handelen din(går jeg ut ifra)... Hvorfor ikke velge et selskap som har hatt mer jevn oppadgående vekst, feks Atea?
Ser ikke helt greia med å sette 10k i aksjer, vente et år, og så sitte igjen med en 5'er i gevinst.
Jeg vet at historikk ikke er noe man nødvendigvis skal trekke slutninger fra, men akkurat for Evry sin del så ser jeg ikke helt den store forandringen på 12 mnd...
Vis hele sitatet...

Skjønner hva du mener.
Akkurat ett år vet jeg jo ikke, men planen er å ha pengene der hvertfall inntil videre. Minimum ett år. Jeg har råd til å tape disse, men jeg vil jo tjene penger. Derfor jeg gjør det, samt lære mer.