View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Har selv vært flere gang inn og ut av psykiateren, både frivillig og på tvang. Å ha fordommer mot andre med psykiske lidelser ville sånn sett vært å ha fordommer mot meg selv og vært selvhatende.
Men var en tid til jeg var kanskje 16 og 17 der jeg opp gjennom barndommen stort sett var omringet av andre med fordommer mot psykisk syke.

Så jeg ble nærmest lært opp til og begynte å tro selv bla. Følgende:

- Narkomane er farlige, løper rundt etter barn og stikker de med heroinsprøyta si.

- Psykisk syke er dumme og tilbakestående.

- Psykisk syke er søppel og mindre verdt enn.. en maur.

- Psykisk syke er farlige voldtekts- og drapsmenn.

Heldigvis så lever vi i en tid med internett, noe som gir tilgang til noe av det mest verdifulle som eksisterer; nettsider som Freak Forum.

Når det gjelder meg og fordommer så er det nærmest umulig for meg å ha. Det er ikke noe rasjonelt med å ha fordommer, slik jeg ser verden.
Det er kanskje 2 områder: Hatfulle mennesker med fordommer og Pedofile.

Men jeg er svært imot det å hate eller straffe personer for noe de ikke har kontroll over selv. Så hatet mot pedofile er ikke bygd på noe logikk eller rasjonell tenking, det er nok bare insinkter.
For sexuelle overgrep mot barn, spesielt barn under 14 år er ikke nødvendigvis frivillig. Det er der gjerne som med seriemordere, der de bruker først flere 10år på å kjempe imot og unngå alt som går under kategorien "pedofili". Så tenker de sannsynligvis at de kanskje kan få redusert trangen og lysten til å ha sex med barn ved å benytte barneponografi. Kanskje det også funker en del i begynnelsen, men etter en viss tid så blir kanskje bare trangen og lysten bare sterkere og sterkere.

Til slutt, etter å kanskje ha klart å holde seg sånn passe under "sjakk" i 10-20 år, så mister de kontrollen og klarer ikke lenger å holde ut. Spesielt visst personen er sosiopat eller psykopat i tillegg, siden disse ofte har elendig impulskontroll og dermed har langt mindre sjanse i å klare å kontrollere seg selv.
Så kommer en dag hvor verden har fått nok en aktiv pedofil.

Noe som nok er strengt misforstått når det kommer oss psykisk syke og fordommer er at mange er av den oppfattelsen at de fleste er dumme og rare. Nemlig at psykisk syke er dumme, tilbakestående og har svært lav IQ. Sannheten er faktisk det omvendte, for psykisk sykdom er ofte sterkt relatert til høy intelligens. Men høyt intelligente mennsker er også ofte rare. Jo smartere man er, jo rarere oppfører man gjerne seg. Både når det kommer til hvordan man er i bla. Sosiale situasjoner og hvordan man snakker.

Det er også en sterk sammenheng mellom rusavhengighet og psykisk sykdom. Rusmidler er ofte noe den syke bruker i et desperat forsøk for å bli bedre. Og som oftest funker det til en viss grad, og man får noen mindre perioder her og der hvor man egentlig har det ganske greit.

Men så har du resten av systemet/samfunnet, med både helsesektoren og politi som gjør alt de kan for å ødelegge livet ditt mest mulig. Som oftest med straffereaksjoner som bøter, fengsel, ordne så du aldri får besøke USA, de tar fra deg førerkortet, du nektes noe særlig med smertelindring når du en dag får f.eks. Kreft. Bare for å nevne noe.

Det er krig, på dette tidspunktet er du i praksis i en slags skjult krig der det er deg mot resten av samfunnet. Spesielt mot Politi og Helsesektoren, der hvor helsesektoren later som om de vil hjelpe deg ved å tilby hjelp som du kan få benytte deg av. MEN, bare visst du slutter med alt av rus først.
Vis hele sitatet...
Veldig bra skrivet. Har å had de tanken du har om pedofili. At man er født sån akuratt som en legning men seff skal man få hard straff når man har overgrepet seg på et barn.