View Single Post
Sitat av Turelli Vis innlegg
Denne massøren misbruker o sin stilling til de grader, jeg sliter med å forstå hvordan han blir urettferdig behandlet.
Er det litt lavere terskel for å bli voldtatt hos massøren?
Er det at pikken ikke har kommet i spill?
Overgrepet er jo like fult ett overgrep, at man ikke får ha kjønnet sitt fritt for ubudne gjester.
Vis hele sitatet...
Jeg vil si at det er stor forksjell på å tre inn noen finger i en skjede uten å bruke vold/trusler sammenliknet med det å holde noen kanskje og fullføre fullt samleie med penetrering av penis i vagina ja.
Det skal ikke så mye logikk til for å se at det er store forskjeller.Det siste medfører stor risiko for graviditet og smitte og langt større psykisk belastning enn noen finger i vagina.
Med det sagt bagateliserer jeg ikke massørens fremtreden, jeg bare sammenlikner to overgrep av vesentlig forskjellig karakter.
En bot er definitivt på sin plass, og kanskje at han mister massør lisens og får karantene i tillegg til en kortere fengsel straff muligens. Men 4 år i fengsel synes jeg var fryktelig hardt
For å understreke, hadde det vært samleie, hadde jeg forstått straffen.

Sitat av Turelli Vis innlegg
Når kvinner insisterer på å bli sett på som likeverdige arbeidstakere så kan du ta fri og passe ungen din i flere måneder hvis du vil.
Vis hele sitatet...
Tror de aller fleste ser på kvinner som seriøse og likeverdige arbeidstakere. I Norge er det ikke kvinner som ikke blir sett på som likeverdige arbeidstakere, men folk med minoritetsbakgrunn.Dog dritter de aller fleste i denne problematikken.
I teknologi og ingeniør bransjen hvor jeg jobber er kvinner foretrukket fremfor menn for å utjevne kjønnsbalansen.
Jeg hadde ansatt en kvinne uten å blunke, men jeg er av den typen som ansetter folk på grunnlag av kunnskap, erfaring, karakter og stå på vilje og ikke om de er kvinner , menn eller hvor de kommer fra.
Har møtt en del dyktige kvinner i ingeniørbransjen,og hadde ansatt de som sagt lett, men det mange i Norge kanskje ikke vil innse er at det finnes kjønnsforskjeller når det gjelder interesser for forskjellige fagfelter.Dette er blitt nesten politisk ukorrekt å si.
Kvinner og menn er forskjellig på flere måter enn kun kjønnsorganer. Kjønnshormoner virker inn på hjernen både i fosterstadiet før en unge er født , men også i puberteten.
Jeg diskuterte det med ei jente en gang som er en erkefeminist og hun ble sur når jeg nevnte det, så jeg orket ikke å gå videre med den diskusjonen da jeg merket at vedkommende ble veldig sint.
Det hun i tillegg hevdet er at det finnes kvinner som har mer testosteron enn en menn, noe som er direkte feil og som lett kan leses i medisinske leksikon.
Når det er sagt så er jeg selvsagt for likestilling og like muligheter for alle uavhengig av, kjønn, hudfarge og etnisitet.