View Single Post
Crimea River
Alec's Avatar
401
Tidligere før jeg og samboeren min giftet oss og henne da var student så fordelte vi det slik at jeg betalte dobbelt så mye som henne. Jeg hadde også en 3x inntekt fordi jeg ikke gikk på universitetet men rett i jobb etter yrkesfag.
Henne hadde deltidsjobb ved siden av studiene og betalte 6.500 mens jeg betalte 13.000.
Det dekket husleie (etterhvert boliglån), strøm, TV, internett, mat (handlet kun mat 1 gang i uken) og andre husholdningsvarer.
19.500 var stort sett nok til å dekke det og utenom det så betalte jeg for det vi trengte.


Henne "valgte" på en måte studietiden sin selv mens jeg valgte å gå ut i jobb for å tjene penger, så henne var forberedt på 5 nye år med lite penger. Henne hadde ca 1.500 til overs og jeg hadde ca 13.000 til overs. Jeg hadde også ekstra utgifter for billån og et gammelt forbrukslån, så i praksis hadde jeg vel kanskje 5.000 som kunne brukes som jeg ville hver måned.
På den andre siden så valgte jeg henne vel vitende om at henne skulle studere, så jeg var jo klar over at jeg måtte en del mer av kostnadene til henne var ferdig å studere.


Hvor mye penger hver av oss skulle betale skrev vi opp i en samboeravtale.
Sist endret av Alec; 21. desember 2016 kl. 20:57.