View Single Post
Meningen med livet er for meg å være lykkelig, selv når jeg er ulykkelig. Og det kom det utav det blå. Hva det er, varierer fra person til person. Men før var alt svart, eller hvitt. Enten var jeg fortapt, eller så hadde jeg det helt greit. Nå kan jeg ha det så jævlig at jeg ikke fungerer i samfunnet per idag, men samtidig være så lykkelig at jeg annser meg som et av de heldigste menneskene på jord. Ville ikke byttet liv med noen andre. Og ikke minst, vise empati for de rundt meg, fremmede eller nære - prøver alltid å videreføre positive inntrykk. Enten det er et smil til en sur kassedame, som kanskje har det jævla tungt, men istedenfor å være like passiv tilbake så vær ekstra hyggelig. Det er noe lite som kan gjøre en kjip dag bare litt bedre, og som da kan smitte over fra kassadama til neste kunde som kunne trengt å møte et vennlig ansikt. Små positive ringvirkninger, så vi alle kan få mest glede utav livet, selv i de tungste og mørkeste periodene i livet. Er så lett å spre negative blikk og bemerkninger, ytringer og hat uten grunn eller ettertanke. Hvorfor er et smil og et kompliment så mye verre? Om dagen min er ræva, går det ikke sinnet mitt utover deg, vil heller holde maska så nettopp du skal få en bedre dag, spre det videre, og hvem vet, kanskje havner bomerangen tilbake hos meg også.

Og nei, jeg har ikke tatt mdma og lsd :P men et liv uten følelser, virker tomt og uten poeng, så å spre positivitet blandt fremmede, og uttrykke kjærlighet, omsorg og vise forståelse blandt dine nærmeste er alfa omega.

Har tatt meg en ''liten'' cocktail mix på tom mage, så sorry hvis jeg blir litt hippie nå, men meningen med livet er for meg: Lykke, samhold, og nyte den lille tiden vi har sammen, for ingen kan forutse morgendagen. For livet er for kort til egoisme og negativitet. Og selvsagt, litt soft drugs (se bortifra avataren min, hehe..) gir livet enda litt mer mening i rett setting med geniuine varme mennesker, for oss utenfor a4 boksen.

Ellers, tar jeg bare livet som det kommer. Det jeg har nevnt er poenget for meg, resten er detaljer jeg finner utav på ferden.