View Single Post
mentalmelt's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
minigolf:

Det handler ikke om å være blodseriøs, men om å ta forhåndsregler og å gjøre seg bevisst på hva man begir seg ut på. At man ikke skal ta livet så seriøst alltid er jeg helt enig i, det men er fulstendig irrelevant i denne sammenheng.

For å bruke et veldig drøyt eksempel men som allikevel illustrerer poenget mitt, så ville du ikke kunne forsvare det å spille russisk rullett med at man ikke skal ta livet så seriøst. Det blir bare en helt idiotisk unnskyldning for å gjøre noe dumt uten å tenke på konsekvensene.

Når det kommer til å utsette sinnet sitt for en opplevelse som potensielt kan skade deg for livet så bør man faktisk ta livet litt seriøst, selv om prosentsjansen for at det vil gå skikkelig dårlig er godt under 50% et sted. Hvis du setter deg inn i disse tingene vil du kunne ta en avgjørelse basert på konkret sansynlighetsberegning istedenfor blind sjanse. Å ikke gjøre dette er slik jeg ser det bare et resultat av dummhet og/eller latskap.

At mesteparten av disse tilfellene ender med at brukeren har det usansynlig digg er dine ord, og har ingen statistisk verdi what so ever.



edit: Bra post Brell, så den ikke før nå =)
Sist endret av mentalmelt; 8. oktober 2008 kl. 00:35.