View Single Post
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Trådstarter
158
Sitat av subscribe Vis innlegg
Hvorfor du skal la være å syte over at politiet gjør jobben sin? Really? Ingen her inne mener at det er rettferdig at rusmisbrukere skal straffes, vi innfinner oss kun med at det er realiteten
Vis hele sitatet...
Du sier misbrukere, jeg sier brukere. Jeg sier ikke at man aldri skal kunne straffes for rusbruk. Problemet er den ukritiske straffingen. Forskjellen på meg og dere er at jeg ikke aksepterer den realiteten. Og da ber dere meg om å ta ansvar for handlingene mine. Dere har rett i det, men det er ikke følelsesmessig greit for meg at andre får bestemme skjebnen min når jeg ruser meg forsvarlig. Jeg synes at hvis man er ansvarlig så skal man få ha friheten til å bestemme selv over seg selv. Og det har vi ikke i Norge så lenge vi blir straffet for THC i kroppen. Grunnen til at jeg ikke gir meg så lett er fordi jeg ser på deres holdninger som en del av problemet. Jeg tror det er dumt å undertrykke frustrasjonen mot politiet. I stedet burde vi omfavne det og bruke det som en grunn til å ikke gi opp. Vi må få det ut... Vi må uttrykke det... Vi burde ikke gå og være forbanna og redd på snutn uten å si det.

Sitat av subscribe Vis innlegg
Gjør alle oss andre en tjeneste, og hold kjeft i legaliserings-debatten! Du er som sagt en dårlig representant, og skjønner det ikke sjøl.
Vis hele sitatet...
Jeg kommer ikke til å holde kjeft før så mange folk er enig at det ikke er nødvendig med noe debatt. Det er snakk om hvor grensa til frihet går. Det er et stort og viktig tema. Jeg er ikke en dårlig representant. Dere tror at holdningene mine er helt feil men egentlig misforstår dere og drar ting ut av sammenheng/proposjoner. Jeg skrev bare en opplevelse og noen meninger på et forum. Jeg spurte aldri noen om dere kunne prøve å endre på synet mitt. Jeg spurte ikke om meningene deres heller. Det var ikke derfor jeg kom hit og delte historien med dere. Jeg gjorde det så noen andre kunne få noe ut av det, men det meste har jo handlet om å finne noe negativt med mine tanker... Javel haters. Jeg kommer til å spre mitt "fucka" budskap enten dere liker det eller ikke. Bare turn off hvis dere ikke bryr dere.

Sitat av plater Vis innlegg
Qon? kan jeg spørre hvor gammel du er?
har du noe på rullebladet fra før?
hva ønsker du politiet, rusomsorgen å samfunnet kunne ha gjort annerledes med tanke på oss "kriminelle?"
er legalisering kun det du ønsker?
Vis hele sitatet...
Hei, ja er 22 år. Har bruk av marihuana på rullebladet.

Bare behandle rusa folk som fulle folk og så er et vanvittig stort problem løst. Jeg synes det bør være en mer individuell vurdering av hva man blir straffet for. I stedet for å straffe alle som er drita fulle så straffer du de som ikke klarer å oppføre seg osv.Jeg ønsker at grensa for å være kriminell flyttes litt oppover så det er lettere å holde seg lovlig. Altså at personlig bruk tolereres i noen former innenfor noen grenser. Jeg kan godt tilpasse meg et lovverk, men da må det være et lite rom til min frihet innenfor lovverket, i motsetning til dagens nulltoleranse.

Det viktigste for meg angående dette er friheten til å kunne konsumere marihuana, psilocybin, og DMT. Minimum de rusmidlene fordi de er helt naturlig og de kan, etter min livstro, brukes som medisiner. Det viktigste er ikke å få lov til å kjøpe det lovlig, det er å få lov til å ha det i kroppen. Så kommer staten til å selge det lovlig etter hvert når de skjønner hvor lurt det er og hvor mye kunnskap de kan formidle.

Bare avkriminaliser så vi kan få i gang en ordentlig debatt. Jeg synes rusbrukere bør få være med å utvikle rusomsorgen sammen med samfunnet. Vi kan utvikle arenaer for å fange opp misbruk og betale russkatt. Så lenge man risikerer å bli straffet for å ha rusa seg forsvinner muligheten for dialog mellom staten og rusbrukerne.

Jeg kan innrømme at Norge har en bedre rusomsorg enn mange andre land, men når det gjelder de mildeste rusovertredelsene så er Norge også helt på tur. Vi straffer uskyldige folk alt for hardt.
Sist endret av Qon; 27. november 2017 kl. 23:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.