View Single Post
Sitat av Orotastic Vis innlegg
Hvorvidt teknikken i seg selv fungerer og hvorvidt den er en høyprosentteknikk i en MMA-kamp er to forskjellige spørsmål. Jeg kan garantere deg at håndkantslag mot vagus-nerven fungerer, men samtidig er selve slaget av en type som passer dårlig inn i den konkuranseformen som MMA tross alt er, bl.a. pga. at det telegraferes i stor grad og er svært vanskelig å få inn på trente utøvere som har guarden oppe og er litt «på hugget», og at det dermed er mindre praktisk å bruke tid på i trening enn slag av typen som brukes i boksing.
Vis hele sitatet...
Til tross for motstanderens guard får de inn spark og slag i hodet på hverandre jevnt og trutt. Jeg har aldri sett noe slik håndkantslag en gang bli forsøkt i en profesjonell MMA-kamp. Dersom det skulle være så effektivt som det påstås, så burde det være flust av eksempler på at det både blir forsøkt og fungerer. Det burde jo være det første man gjør om man er i ferd med å få ryggen på motstanderen – om du klarer å paralysere vedkommende i noen sekunder har du jo effektivt vunnet.

For all del, om du smeller til det du kan over nakken min, så gjør det sikkert veldig vondt. Men at et slappfiskklask med lanken som det vi ser i videoen skal paralysere motstanderen, er dessverre trygt å anse som en vrangforestilling.