View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for hjelpen. Har lest og sett forskjellige videoer om dette emnet. Om jeg forstår dette rett så handler det om at enkelte triggere kan utløse en følelse av fullkommenhet. Nesten sterkere enn det folk vanligvis omtaler som følelse av lykke. Har tenkt nøye gjennom dette og forsøkt å gå grundig til verks for å se om det er noe som gir meg intense positive følelser. Og det eneste jeg kan komme på er å kjøre motorsykkel på svingete veier, en perfekt sving. Eller å haste gjennom rushtrafikk på motorsykkel, kjapt inn og ut av filene. Være først ut av lyskrysset. Eller følelsen av å kjøre virkelig fort med bil. Det er mulig jeg har overtenkt dette her. For pga min psykiske helse og alle medikamentene jeg dytter i meg så har jeg kjørt mc eller bil på vel 10 år nå.

Men om slik "risiko adferd" kan trigge positive følelser så er jeg kanskje ikke flat og død innvendig? Er det noen som har tips til hvordan jeg kan forsøke å overføre det jeg tidligere opplevde som positivt når jeg kjørte fort til en mer bærekraftig form for handling? Nå er jeg uten både bil og mc så jeg får jo ikke kjørt fort heller for å teste om det fortsatt virker.

Noe annet jeg kan forsøke? Er så lei av å være på alle medisinene. De gjør meg ikke lykkelig. Jeg føler med aldri glad eller fornøyd. Det er mer bare grader av nedstemthet. Fra å leve i mørk hverdag til å dykke huet først ned i det aller mørkeste. Og det tar stadig lengre tid å kravle seg opp når en faller sammen.

Dette med amsr virker lovende men jeg ennå ikke funnet noe som påvirker meg positivt.