View Single Post
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Unnskyld meg, ikkje for å væære frekk, men hva f**n er du går rundt og annbefaler her?!

Eneste eg kan si meg enig i her er kabelstørrelsen og cd spilleren, enda den var litt vel overpriset for deres budsjett!
A/D/S er noe piss, leverer laangt ifra hva de sier at de skal levere, og tåler null og niks!
Kjenner et par som har prøvd den største A/D/S forsterkeren til Torshow; Den leverer LITE effekt og har lite/ingen kontroll på basselement(ene).
Ikkje noe og annbefale for og si det sånn.

Ellers, Pinoneer subbene er helt OK, men ikkje noe mer enn det. Om dette skal inn i en russebil så må en regne med at ting kommer til og bli spillt HARDT, og da ryker Pioneeren med en gang.

Om dere ikkje skal ha anlegget med en gang så kan eg annbefale og bestille fra Sonicelectronix.com, de sender gratis til norgo også om eg ikkje husker helt feil!
Dette ville EG kjøpt;

Pioneer DEH-3200UB cz. 561 NOK
Denne er MER enn bra nok for dette, den har 2x 2V RCA utganger bak, den tar MP3, og du kan koble din iPhone/iPod til den om du har det.

F.eks. 2000W Complete Hifonics + Rockford Fosgate Bass Package ca 4066,50 NOK
Denne T2 subben spiller rått! Om det kan bli litt lite i en Caravelle(?) er mye mulig, men om du vil ha noe heftigere der så er det bare og ta kontakt på PM om du vil. I den pakken her har du ihvertfall basselement, basskasse(Ville kanskje tatt meg tid/råd til å bygge en annen kasse til subben spesifikasjoner, mål og alt pleier og stå i manualen.), monoforsterker og ledningsnett.

Hva trenger vi da? JO, diskant, i massevis om eg kjenner russen rett!

Hifonics Zeus ZXi80.4 ca. 953,50 NOK
"Diskant"forsterker på 4 kanaler av god kvalitet.

Ang. diskanthøytalerer så kommer det litt ann på str. du får plass til i bilen. Eller om du skal lage egene kasser til disse også.
Siden eg ikkje veit noe om dette enda så legger eg ved det eg ville tatt om det er plass til 6".

2x JL Audio C2-600 ca. 841,50 NOK per sett.
Dette lager mer enn nok lyd, og det vil spille pent også om du greier og stille inn ting ordentlig.

En annen ting du/dere bør vurdere er et bilstereobatteri. HER kommer Torshov til nytte, da de selger Apollo A1750 batterier til rett over 2000 NOK. Dette er de samme batteriet som NorthStar NSB75, bare med andre dekaler. Dette batteriet eiger eg selv (Apollo batteriet), og kan ikkje si annet enn at det er helt rått i forhold til prisen.

Du må passe på at dynamoen er i bra stand, og produserer mer enn 30A Dynamoen på min gamle bil klarte ikkje og lade opp batteriet i forhold til hvo mye strøm eg tappet det for. Eg hadde vel bare 60A dynamo, men alt over det BURDE fungere, og gjør det ikkje det så drar du til Torshov, da får du pengene tilbake.

Ang. de som maser og maser og maser på kondensator, bare glem det! Totalt unødvendig for ditt bruk. Du kan lese mer om det her.
Hvorfor du IKKE trenger en kondensator i bilen.

Med batteri og alt her så er vi opp i ca. 8665 NOK inkl. frakt, da har du fått MYE MYE lyd for pengene, og det vil spille rævva av det Pioneer opplegget oppi her! Om du skulle trenge mer hjelp, eller vil ha andre komponenter så er det bare og sende en PM, så ordner vi dette!
Vis hele sitatet...

joda , ser at du kan ha rett i noe av dette . men har drivet og settet opp oppsett for noen av bilene vi har bygget. og pioneer pro modellen det beste og er konkuranse vinnere . og viss du hadde lagt på en 4 6x9 " så hadde det blir helt pr0n lyd . har en kamerat som kjører med nesten lik oppsett jeg har lagt opp . og nå har limet løsnet i takforingen . og spørs jo helt hvor mange ohm du legger høytalerne til og , for og få bra lyd / bass