View Single Post
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Men du legger jo ikke frem et eneste argument? Du skriver en hel del ord men i grunn har du ikke kommet med noe nytt i debatten. I tillegg driver du å snakker ned motparten i debatten her og kaller de naive.
Altså, om du hadde hatt substansielle bevis for å bygge under påstandene dine, referert til disse, og motparten hadde gjentatte ganger ignorert det så hadde du hatt en god grunn til å kalle de naive men å bare slenge det ut slik blir litt flåsete.
Vis hele sitatet...
Dette var en diskusjon rundt spekulasjoner om hva som kommer til å skje, ingen har belegg for å hevde at det er liten sannsynlighet for det ene eller andre, alt jeg prøvde å få frem var at man bør ta trusselen alvorlig. Jeg har heller ikke kalt noen i debatten her naive, jeg har sagt at det er naivt å tro at Putin skulle erkjenne nederlag når han allerede er så investert. Hva slags kilder ser du for deg at jeg skal kunne gi deg til den påstanden? Jeg antok at de fleste som har dannet seg et inntrykk om Putin via. media kunne relatere til den påstanden, om ikke så kan man se en dokumentar eller lese en bok om Putin.

Sitat av Dodecha Vis innlegg
Uten å bygge under påstanden kan jeg i samme ånd si at det er naivt å tro at ikke oligarkene under putin ikke gjør noe drastisk snart.
Flere av de har "tatt sitt eget liv", som jeg er ganske overbevist om er KGB sitt verk.
Kanskje de bestemmer seg for å bli kvitt bråket og la rikdommene deres være i fred. Eventuelt kanskje også innad kretsene under Puten, en eller annen KGB tulling.
Vis hele sitatet...
Det er naivt å tro at det ikke kan skje ja, det er absolutt en mulighet.

Sitat av Dodecha Vis innlegg
Vi kan evt ta en annen vinkel: Vi har ingen idé om hva tilstanden til atomvåpene deres er, men det vi vet er at det koster mye penger og ekspertise å vedlikeholde de, vi har nok av bevis at det ikke står så godt til med mye enklere teknologi i styrkene deres.
Jeg har med andre ord ingen problemer med å finne scenarioer som deeskalerer situasjonen.
Vis hele sitatet...
Så de to scenarioene du skisserer er enten at Putin blir myrdet, eller at de ikke har våpen... Og du synes fortsatt det er fair å si at det er liten kjangs for atomkrig?

Sitat av Dodecha Vis innlegg
Men i ånden av trådens originale problemstilling så synes jeg det er klart vi skal støtte Ukraina, det kan hende konflikten står meg litt nærmere da jeg har kollegaer som er Ukrainsk, jeg har fått et innblikk i hvordan det kan være siden de har hatt jevnlig kontakt med slektninger som fremdeles befant seg i landet da Russerne invaderte.
Poenget mitt er litt som i South Park sin infamøse dobbelepisodeavslutning, der de sensurerte slutt talen til Stan: Vold ser ut til å fungere, så om du vil få til noe, bruk vold.
Det er det prinsippet vi må stå i mot, forfedrene våre ofret seg for friheten vi har i dag, og det vil komme en tid der man må ofre igjen for å finne fred. Tyrrani må aldri aksepteres.
Vis hele sitatet...
Godt å se at du også kan referere til South Park Jeg tror jeg er enig, men jeg tar fortsatt trusselen alvorlig.