View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av stepry Vis innlegg
Selv om det åpenbart ikke blir oppfattet som at jeg er kjent med min egen uvitenhet, så er jeg definitivt det. Det som skiller meg fra evig uvitenhet, er at jeg prøver å forstå. Alt jeg stiller er spørsmål, hvor mitt mål er å forstå hvorfor man ikke er interessert i å forske på slike tilfeller. Jeg tviler ikke på at det er gode grunner til at man ikke gjør det, men hittil så har jeg ikke fått noen grunner som kan forsvare å la en slik mulighet glippe.
Vis hele sitatet...
Det er vel grunnen til at vi føler vi stanger i veggen: Det er nok ikke vår oppgave å belære deg så dypt om temaet du diskuterer. Det forventes at man unngår tema man kan lite om siden man har lite til intet grunnlag å diskutere. Det er vel her mye av frustrasjonen du merker fra oss andre da vi føler oss som den forelderen som er drittlei av ungen som bare spør "Men hvorfor det da?" uten noe ende i sikte..

Sitat av stepry Vis innlegg
De fleste leger er ambisiøse under utdanning, men mister gløden når de blir satt i et umulig system (som fastlege f.eks). Poenget er at det å observere ting fra sidelinjen er en urettferdig frihet, som pasient kan man føle at man ikke får tilstrekkelig oppmerksomhet fra lege, men fra sidelinjen så kan man forstå hvorfor en lege ikke har tid/ressurser til å leie alle pasientene i hånden. Fra sidelinjen så kan man også misforstå ting, og stille dumme spørsmål - men jeg prøver virkelig ikke å kritisere forskere eller leger, jeg prøver å forstå "systemet" de jobber utifra. Jeg er helt sikkert ikke smart nok til å utdanne meg som forsker.
Vis hele sitatet...
Det her er en synsing fra din side og du har ingenting å backe opp på standen med.

Tja, det er ikke alltid ens egen vurdering av intelligens er korrekt, om du brenner mye for emnet ville jeg ha prøvd.

Sitat av stepry Vis innlegg
Jeg har også hatt jobber hvor det er veldig mange som tror de kan mye, stiller kritiske spørsmål og prøver å instruere. Det var frustrerende i starten, helt til jeg fant ut hvordan jeg kunne forklare ting på en måte som gjorde at de forstod det. Det er det som er nøkkelen for å få meg til å holde kjeft også, jeg trenger bare å forstå hvordan man kan være så sikker på at det ikke er noe å lære fra tilfellet til Terje.
Vis hele sitatet...
Vel, det er ikke min oppgave å sørge for at andre har innsikten i hva jeg gjør, ikke har jeg tid til å ha anekdotiske samtaler om hvorfor jeg gjør jobben på måten jeg selv synes er best. Men om du har en jobb der slikt går an så er jo det fint, dog totalt irrelevant.

Sitat av stepry Vis innlegg
Men hallo, strålebehandling er tradisjonell behandling, det er det samme behandlingstilbudet som alle andre får. Det har imidlertid fortsatt ikke kurert noen andre i Norge med den samme diagnosen.
Vis hele sitatet...
Men, hvorfor hoppe til konklusjonen om at det var kostholdet som hadde såpass stor innvirkning, noe vi vet er særdeles usannsynlig opp i mot en behandling som dreper celler, som har gode empiriske data på at det faktisk fungerer mot andre kreftformer?

Sitat av stepry Vis innlegg
Jeg har aldri sagt, og tror heller ikke at forskere er tafatte.
Vis hele sitatet...
Nei, men det er dette er det samlede inntrykket jeg får av det du formidler i tråden, satt på spissen selvfølgelig.


Sitat av stepry Vis innlegg
Den der svei faktisk, kjipt å høre at du får inntrykk av at jeg bare er ute etter å kverrulere. Tro meg, jeg vet at mange låser seg 100% til ideologier og konspirasjonsteorier, men jeg har ikke låst meg. Jeg har ingenting å vinne på å ha rett dersom jeg er den eneste som tror en ting, jeg vil gjerne leve et liv hvor jeg føler meg forstått av andre, og deler de samme meningene som andre - det hadde gjort livet litt mindre ensomt.
Vis hele sitatet...
Det er min frustrasjon, for jeg ante ikke at du forventet å få en dyp innføring i kreftforskning som eneste godtatte forklaring. Du har hatt en helt annerledes forventning til denne samtalen, men: Det er nok som sagt din egen oppgave å fordype deg i emnet. I en diskusjon forventes det at man har en bra forståelse av emnet, og om man ikke vet bedre så sier man faktisk i fra, i stedet for å påstå at argumentene våre ikke holder vann fordi du ikke begriper de.
Sist endret av Dodecha; 18. januar 2021 kl. 20:04.